Značená trasa 3038 s prodloužením

Trasa: Jílové u Phy - Radlík - Libeř - Psáry
Oblasti: Jílovsko
Start: Jílové u Prahy,,náměstí: 331
Popis trasy: Prohlédše si jílovské náměstí vyjděte nahoru po hlavní ulici směrem na Prahu, po níž vede zelená značka. Na konci zástavby značka opustí silnici vlevo na zkratku a po ní stoupá do Radlíka, kde přijde přímo na křižovatku před autobusovou zastávkou a tam nechá hlavní vzdálit se napravo, pokračujíc rovně ulicí k lesu, do nějž vstoupivši, stáčí se vlevo a klesá. Když se široká cesta rozděluje a rovně již pokračuje jen pěšinka, vy jděte rovně právě po této cestičce (neoznačeno) a doklesejte po ní až do Libře, kde vás uvítá gotický kostel sv. Jiljí, u nějž zelená končí.
Odtud pokračujte po modré dolů a hned doprava (modrá jde dnes vpravo až před mostkem, ale dá se jít i dříve, když máte dobrý orientační smysl); ať půjdete tak či tak, povede vás následně modrá kolem chat na okraji lesa, potom sejde k potoku, ale ještě před ním se dává ostře doprava a jde kolem rybníka Mordýřky zase po kraji lesa; nakonec přijde k léčebnému ústavu na okraji Psár a obchází ho vpravo lesem na silnici, po níž se dá vlevo, aby sklesala do centra Psár.