Značená trasa 3037

Trasa: ŽST Zbraslav - Točná - Na Beránku - Komořany
Oblasti: Praha a okolí
Start: Nádraží Zbraslav: 165
Popis trasy: Z autobusové zastávky Nádr. Zbraslav sejděte na křižovatku, kde přejděte ke schodům, po nichž spolu s turistickými značkami sejděte dolů a dejte se doleva k rozcestníku, kde si vyberte tu zelenou pokračující rovně Břežanským údolím, zatím spolu s modrou - má číslo 3037. Po obou značkách půjdete přes mini ZOO na místo, kde značky odbočují vpravo vzhůru; vy však můžete jít i rovně - dál po spodní cestě. Značky po chvilce přijdou k Hálkovu pomníku, u nějž se rozděluji a zelená sestupuje zase dolů (pokud jste tedy šli spodem, pokračujte tu prostě rovně), kde se dává doprava po pěšince podél Břežanského potoka, která různě stoupá a klesá, až přijde na místo, kde potok přejdete a přijdete na silnici, kterou překřížíte a budete pokračovat rovně. Cesta vás povede mírným stoupáním nad roklí až do Točné, kde se připojí na uličku Ke starému hřišti a pak přímo Keltskou přijde na nám. A. Pecáka, odkud je přeložena vlevo po původní trase červené, ale vy jděte po její staré verzi mírně vpravo (kolem výstupní zastávky). Chvilku potom, co vyjdete z Točné, opusťte silnici doleva na polní cestu; velká cesta se poté stáčí doleva, ale vy pokračujte rovně okrajem pole; až o dost dál budete moci jít kousek starou cestou nalevo. Dostanete se k dálnici, jíž je cesta přerušena a vy to musíte vzít vlevo za ústím tunelu a potom se zase vrátit. Cesta vás kolem točenského letiště přivede na rozcestí, kde se dejte doleva (kousek půjdete spolu se žlutou značkou). Nejprve je napravo les, až skončí, odbočte doprava, pak podle značení šipkami vstupte vpravo do lesa a sklesejte k Severnímu Komořanskému potoku, jehož údolím jděte po mnoha lávkách, po okraji osady Na Beránku a k oplocenému průmyslovému areálu nad protějším břehem potoka, ještě před jehož koncem přejděte potok po větším mostku bez zábradlí, za nímž stoupejte vpravo ke konci areálu, za kterým se stočte vlevo a vyjděte na parkoviště u ulice Komořanské, podél níž jděte rovně k autobusovému obratišti Komořany.