Značená trasa 3022
ŽST Kamenné Žehrovice -> Srby - 11km

Délka cesty po zelené 3022 (do Srbů) je přibližně 8,5km.
Měřeno krokoměrem 10,49; jen do Srbů 8km.

Trasa: ŽST Kam. Zehrovice - Libušín - sv. Jiří - Srby - Turyň
Oblasti: Kladensko
Start: Kamenné Žehrovice: t120
Popis trasy: Přímo od staniční budovy vyjděte po zelené značce, která zde začíná a po schodech vstupuje do lesa; nejprve společně se žlutou, ale stočivši se doprava zelená odbočuje vlevo, zatímco žlutá pokračuje rovně. Zelená vás pak povede k rušné silnici, již přejdete na malou lesní silničku, kterou za rozcestím se žlutou v mírné zatáčce doprava opustíte na klesající cestu rovně, jež vyústí na silnici nad Libušínem. Po ní klesejte na začátek Libušína, kde před zatáčkou vlevo - v místě, kde doprava odbočuje menší ulice - můžete odbočit doleva na schůdky ústící na slepou uličku, po níž si zkrátíte cestu na pokračování zelené; na konci této zkratky se potom dáte doleva. Pokud byste se naopak chtěli podívat do centra Libušína s kostelem sv. Prokopa, jděte po hlavní až za rozcestí, kde se zelená stočí ostře vlevo, a následně se na ni vraťte.
Za zkratkou zelená 3022 vede po cestě údolím směřující ke hradišti Libušín. Na rozcestí za hřištěm jde rovně a začíná stoupat na kopec napravo, na němž se nacházelo známé hradiště. Dnes tam stojí pův. gotický hřbitovní kostel sv. Jiří. Z hradiště se budete ubírat cestou k rušné silnici, již přeševše zamíříte k rozcestí Na rovinách, kam přijdete společně se žlutou a z nějž budete po zelené pokračovat přímo po rovince lesem až ke srázu, na jehož začátku se stočíte doleva a pěknou klesající cestou sejdete do Srbů. Zde přejdete železniční trať a vlečky, načež zelená půjde doprava; jestliže chcete pokračovat na Turyň, můžete se dát doleva a teprve potom doprava; dole přejdete hlavní ulici, přijdete k rybníku a dáte se vlevo po červené.
Cíl: Srby
Cesta na Turyň: Ze Srbů jezdí autobusy do Kladna, ale jestliže se chcete dostat do Prahy, je lepší odtud dojít kolem Turyňského rybníka do okrajové části Kamenných Žehrovic. Vede tam červená turistická značka (po příchodu na ni od zelené se dejte doleva) jdoucí podél rybníka, ke konci společně s modrou. Nakonec v Turyni přijde na silnici, kde se dejte vlevo k autobusové zastávce Kamenné Žehrovice,,Háje.