Značená trasa 3015

Trasa: Ptice - Svárovská lípa - Nebuz - M. Přílepy - Lhotka u Berouna
Oblasti: Berounsko
Start: Ptice,,křižovatka: 307
Popis trasy: Ze zastávky Ptice,,křižovatka vyjděte rovně po směru jízdy od Prahy ke kapličce a kolem ní dál po zelené turistické značce; ulice se stočí doprava, na úplném okraji obce přijdete na křižovatku, kde se dáte doleva a silnici s výhledy pak opustíte zase doleva - na cestu kolem chat k lesu, z jehož začátku narazíte na památnou Svárovskou lípu, u níž je rozcestí s modrou. Odtud naše zelená prudce klesá do údolí říčky Loděnice, kde se stočí doleva - po proudu, u lávky u Rejnova se spojí s červenou a po chvíli se od ní zase odpojí doprava, přejde Loděnici a po chvilce zabočí zase doprava, aby Zabitou roklí stoupala až na rozcestí velkých cest, z něhož pokračuje mírně vpravo a posléze jde na rozcestí se žlutou Pod Chrbinou doleva, také po velké cestě. Tato cesta se stočí doprava a později dojde na kraj lesa, podél nějž to můžete vzít doleva, protože zelená z lesa vychází a na rozcestí se dává doleva vracejíc se k lesu, po cestě jehož okrajem pak stoupá. Za vrcholem stoupání přejde okraj louky a dá se vlevo na lesní pěšinku, po níž sklesá k cestě se žlutou značkou; po obou společně pak půjdete do Malých Přílep, kde projdete přes náves až na hlavní ulici a tam se dáte již jen po zelené vpravo. Na konci vesnice odbočíte ze silnice doleva, sejdete ke Přílepskému potoku, od něj budete stoupat k lesu Březová a jím ke Lhotce u Berouna. Za lesem se setkáte s modrou, spolu s níž se dostanete do vsi.
Na kótě 462,6 u Lhotky u Berouna je také nová rozhledna, na niž můžete dojít nejlépe samostatně podle mapy - my jsme tam ještě nebyli, neboť je přístupná jen v hlavní sezoně; Lhotka a okolí jsou však krásné po celý rok. Ve Lhotce to vezměte doprava na náves s pěknou kapličkou a z ní pokračujte rovně po silničce (vede tudy i žlutá značka) na křižovatku se silnicí II/118, kde se nachází autobusová zastávka.
Cíl: Lhotka u Berouna:  210013  -> Beroun ->  380
210072 210004/100384
220030 210019
t171
t173
Pokud vám nepojede zrovna ideálně autobus, je výhodné dojít ze Lhotky u Berouna do Vráže, vzdálené přibližně 3km; v tom případě klepněte sem, nebo otočte list.