Značená trasa 3012
Hanspaulka -> rozc. Pod Alšovou vyhlídkou - 8,5km

Délka cesty po zelené 3012 (pod Alšovu vyhlídku) je přibližně 8km.
Měřeno krokoměrem 9,16; jen na rozc. Pod Alšovou vyhlídkou 8,32km.

Trasa: Hanspaulka - Zlatnice - Horoměřice - Kozí hřbety - Únětice
Oblasti: Praha a okolí
Start: Hanspaulka: 131
Popis trasy: Z autobusové zastávky Hanspaulka vyjděte po u ní začínající zelené turistické značce ulicí Krocínovskou ke Zlatnici, kde se spojíte s červenou, obejdete rozpadlou usedlost doplněnou o nevzhledné garáže a po samotné zelené odbočíte doprava, abyste lesní stezkou sklesali do Šáreckého údolí, jež přejdete a budete prudce stoupat uličkou Ke Kulišce; ta vás přivede do chatové osady, kde se změní v Na Pučálce a přijde na Horoměřickou silnici. Tu přejděte a jděte po pěšince okrajem lesa na louku, kde jde zelená doprava po kraji lesa, ale vy si to můžete namířit jednoduše mírněji doprava mezi dva lesíky; projděte vzhůru mezi nimi a nahoře se dejte vlevo ke křižovatce; po ulici nad vámi (U Gabrielky) vede zelená pokračující z křižovatky doprava na hranici hlavního města Prahy, kde překříží červenou a okolo sanatoria směřuje na Horoměřice. Do tohoto městečka přijde ulicí Do oříšků a tou se dostane na plácek u křížku s dětským hřištěm, jejž opouští napravo procházejíc na hlavní ulici Velvarskou, již přejde, přiblíží se k zámečku nalevo a doprva zamíří na cestu k chatám a dále na Kozí hřbety. Na ty se dostanete přeševše silnici od Suchdola na Velké Přílepy; na hřbetech to můžete vzít přes vyhllídku, ale hlavně za ní si dejte velký pozor, že zelená opouští výraznou cestu doleva a místo to je velmi špatně označeno; kdyžtak byste museli jít doleva o chvíli později. Každopádně sejděte do údolí Únětického potoka, kde zelená 3012 skončí na rozcestí Pod Alšovou vyhlídkou.
Pokud se chcete podívat na vyhlídku, využijte modře značenou odbočku jdoucí kousek po cestě vlevo (spolu s modrou směr Únětice) a pak doprava na skalní pěšinku.
Cíl: rozc. Pod Alšovou vyhlídkou
Cesta do Únětic: Zpod Alšovy vyhlídky pokračujte doleva po modré do Únětic, kde vás značka dovede přímo na zastávku Obecní úřad. Nad zastávkou se můžete podívat na kostel Nanebevzetí P. Marie.