Značená trasa 3008
Čimice -> Klecánky - 9,5km

Vzdálenost platí pro cestu na vyhlídku a následné ukončení v Klecanech; cesta mimo vyhlídku na Klecánky je dlouhá cca 8km.
Měřeno krokoměrem (na vyhlídku a do Klecan) 9,76km.

Trasa: Čimice - Dol. Chabry - Přemyšlení - Klecany - Klecanský háj - Klecany
Oblasti: Praha a okolí
Start: Sídliště Čimice: 152
Popis trasy: Z výstupní zastávky Sídliště Čimice se vydejte polní cestou směrem od zástavby, kudy vede zelená turistická klesající k Dolním Chabrům, kde jde doprava k autobusovému obratišti a za ním vlevo a mírně vpravo okolo hřbitova na cestu polem do Přemyšlení. Na okraji Zdib jděte mírně doleva ulicí Turistů, za její zatáčkou doprava pěšinou na její pokračování a přímo na Soběslavovu náves, za níž přejdete hráz rybníka, za kterou sice nová zelená pokračuje doleva po silnici, ale vy se dejte po její staré variantě doprava. Za koncem zástavby nalevo nalezněte odbočující pěšinu přivedboší vás k okraji nové zástavby, po němž jděte přímo (mělo by být možné projít i ulicí na jejím okraji, ale spíše byste neměli chodit do zástavby hned první ulicí). Po skončení této nové zástavby vyjdete na zbytek staré cesty (přichází tam i ulice zleva) a dorazíte na rozcestí, kde se dejte doleva, abyste došli do Klecan. Tam jděte přímo před zatáčku doprava, kde se včas dejte vlevo a hned doprava chodníkem podél domu přicházejícím na ulici vedoucí ke hřbitovu, u nějž vyjděte na hlavní ulici, kde se - již zase na aktuální zelené - dejte doprava. Značka vás po hlavní ulici přivede k zámku a kostelu Nanebevzetí P. Marie. Za nimi se nachází fara a ještě před ní zelená přechází na ulici níže a vede k lesu, na rozcestí před nímž začíná odbočka k vyhlídce na Vltavu. Půjdete-li rovně, dostanete se na konec této zelené značky na Klecánkách.
Zvolíte-li cestu vpravo - Klecanským hájem, povede vás značení kolem studánky a pozvolným obloukem doleva až nad skály nad Vltavou, odkud je překrásný výhled. Můžete se podívat také na vyhlídku napravo od té hlavní a potom se vracejte stejnou cestou, ovšem už kus před studánkou se dejte doleva na stezku vedoucí (stáčí se vpravo) nad studánku a na silnici; přímo pak dojdete zpátky k zámku. Některé spoje linky 371 jedou z náměstí, kam se dostanete po schodech začínajících pod kostelem.