Jistevník - 605,9m n.m.
Oblasti: Hřebeny
Kategorie: Na kopečky - okolí Prahy
Start: Podbrdy: 301251
Popis trasy: V Podbrdech vystoupíte přímo na křižovatce 333,5m n.m. a z ní pokračujte zpátky na předchozí křižovatku, kde se dejte doprava do obce, kterou jděte přes zatáčku doleva ke kapličce a za ní odbočte doprava. Cesta vás dovede k rybníčku a lesu. Zde nepřecházejte potok, ale jděte po jeho levé straně zprvu zarostlou cestou podél lesa. Tato cesta vás dovede na křižovatku s cestou lepší, ale vy pokračujte stále podél lesa, případně i jeho okrajem. Až přijdete na další velkou cestu, dejte se doprava a stoupejte nad údolím Drahlovického potoka stále rovně až na místo, kde se cesta stočí doprava a přichází na velkou křižovatku (zatím hlavní cestou doleva), pak se připojí větev této křižovatky a vy uvidíte šikmo doprava-rovně menší odbočku. Tato cesta vás dovede přímo na vrchol, ale není úplně pohodlná, také můžete jít dál a cestou podle mapy, případně na vrchol vede i jedna cesta z JV. Ale asi nejlepší je odbočit zde doprava a vyjít na asfaltku, z níž o kousek dál pokračuje v původním směru vaše cesta. Po nějaké době se tato stočí trošku doprava a zmírní se stoupání. Zde se dejte doleva a přibližte se k docela prudké stráni, již vystoupejte po pěšince, a tak se dostaňte na vrcholovou plošinu. Dojděte až na cestu, kde se dejte doprava, na křižovatce přímo a narazte na kótu přímo uprostřed cesty. Nacházíte se asi 5 kilometrů od zastávky v Podbrdech.
Z Jistevníku pak pokračujte tou cestou s kótou stále rovně až na její konec před prudkým údolím potoka. Zde se dejte kousek doleva a po pěšince sejděte k potoku, přejděte ho a vystupte zase nahoru. O kus dál je ještě jedna strouha, kterou ale docela lehce přejdete nalevo u zeleného podrostu. Pak se nasměrujte podle vaší původní cesty z vrcholu a přijděte na modře značenou cestu (i když značka tu není vidět), kde se dejte doleva, vyjděte na hřebenovou asfaltku a po ní doprava na Stožec, kde přejděte na bývalou žlutou, dnes červenou jdoucí doleva a od rozdělení ještě doleva pod hřebenem na křižovatku s asfaltkou Bezovkou a dále po Hřebenové cestě přes rozcestí se zelenou Na soudném do chatové osady Na Rovinách, za níž na rozcestí vede červená již svou původní cestou doleva a zprava po její původní cestě přichází žlutá, po které pokračujte přímo do Stříbrné Lhoty, kde u křížku opustíte silnici doprava a zkratkou se dostanete do Mníšku. Kolem rybníka pak dojdete ke kostelu sv. Václava a zámku.
Cíl: Mníšek pod Brdy,,náměstí: PID 317
                                                  PID 321

Fotky: Berounsko (085-087), Příbramsko (061-062), Praha Z (079-081)