Značená trasa 1080 s prodloužením
Dolní Podkozí -> Svárovská lípa + p. - 9,5km

Délka základní trasy (z Dol. Podkozí) je 6,5km.
Měřeno krokoměrem (celá trasa) 9,38km.

Trasa: M. Kyšice,,rozc. - Červený ml. - Markův-Bočkův ml. - Dol. Podkozí - Svárovská lípa - Ptice - Úhonice
Oblasti: Berounsko
Cesta od Malých Kyšic: Z křižovatky u zastávky Malé Kyšice,,rozc. vyjděte přímo po směru jízdy do lesa, doprovázeni červenou značkou. Tato vás přivede k Červenému mlýnu v údolí Loděnice, pak projdete chatovou osadou a údolím se dostanete k Markovu-Bočkovu mlýnu a později až na Dolní Podkozí.
O letních prázdninách můžete využít také bližší zastávku Chyňava,Podkozí,horní, kam v tomto období jezdí z Prahy přímá autobusová linka; trasu byste tak měli kratší o cca 2km.
Doprava k Malým Kyšicím: KLID 32
Popis trasy: Z Dolního Podkozí pokračujte po zde začínající modré značce číslo 1080, která vede po silnici do první serpentýny, v níž ji opouští stoupajíc pěšinami lesem. Nahoře pak jde po rovince až na svůj konec u Svárovské lípy, kde přejděte vlevo na zelenou jdoucí okolo chat na silnici, zde vpravo a na příští křižovatce znovu vpravo do Ptic, v nichž se stáčí doleva a přijde na náves s kapličkou, z níž pokračuje rovně k autobusové zastávce, kde končí. Odtud pokračujte přímo okolo další kapličky, která je až za další zastávkou napravo, na konec obce, kde se dejte doprava krátkým meziobecním úsekem s alejí do Úhonic, v nichž se držte hlavní ulice (stáčí se doleva a doprava) kolem zastávky Úhonice a přes náves k zastávce Škola, napravo od níž stojí krásný kostel Zvěstování P. Marie.
Cíl: Úhonice,,škola: PID 307
Pokud vám třeba nepojede autobus a vy si budete chtít trasu prodloužit o 3km do Hořelic, klepněte sem, nebo otočte list.