Značená trasa 1079
Kladno -> Nižbor - 21km

Trasa: Kladno - Kožová h. - Braškov - Valdek - Čeperka - Nouzov - M. Kyšice - Nižbor
Oblasti: Kladensko; Křivoklátsko
                                          220096
                                          220097
              Kladno: t120
Popis trasy: Od zastávky U Hvězdy se vydejte přímo kolem první světelné křižovatky na druhou v pořadí, z níž jděte vlevo po pravém chodníku; tato ulice vás přivede na modrou turistickou značku přicházející od železniční stanice, kde se stočte doprava a pokračujte kolem garáží ČSAD Kladno na okraj lesa, do něhož vlevo vstupte. Nyní vás modrá povede přes železniční tratě na Kralupy a Rakovník a dále do pozvolného stoupání na Kožovou horu, před níž se připojí na silnici č. 118 a vy z ní budete moci odbočit značenou odbočkou k rozhledně.
Dále vás modrá povede po silnici do Braškova, kde se dá vpravo, na konci obce odbočí doleva a jde k okraji Valdeka - je zde špatně značena: vede přes lesík a přímo k jihu, kde přijde na silnici, po níž jde jenom kousek doleva a následně doprava na cestu k Americe. V blízkosti této osady jen přejde první silnici a po druhé se dá vpravo, aby ji ihned opustila na menší silničku, z níž jde po krátkém čase doleva a potom po okraji osady Nouzov na rozcestí se žlutou. Tady dnes vede doleva na hlavní ulici, ale zkratkou z rozcestí přímým směrem lze rovněž jít, jen si je potřeba najít správnou pěšinu. Po návratu na ulici už s vámi opět půjde také současná značená trasa směřujíc do Malých Kyšic. Tady se u kapličky potkáte s červenou, společně sejdete do údolí říčky Loděnice a tam se rozdělíte, poněvadž modrá přeševši ji vede vlevo, aby po chvilce začala stoupat směřujíc k silnici vedoucí k Chyňavské myslivně, u níž začíná souběh s další červenou. Obě značky teď vedou na okraj lesa a po něm na rozcestí u Chyňavy, kde se červená dává vlevo do městečka, zatímco modrá jde doprava chystajíc se sklesat do údolí Žlubineckého potoka, které končí kousek od Nižbora, ale modrá značka z něj ještě předtím vystoupí na kopec, z něhož sejde rovnou do tohoto městečka. Tady před tratí zabočíte doprava a na křižovatce větších ulic můžete jít buď ke vpředu viditelnému nádraží, nebo vlevo po mostě přes řeku Berounku na centrální autobusovou zastávku U lípy, nad níž stojí zdejší zámek.