Značená trasa 1037 - etapa A
Libřice -> Velké Popovice - 26km

Délka cesty čistě po modré (z Libřice) je přibližně 25,5km.
Měřeno krokoměrem 29,24; pouze z Libřice 28,24km.

Trasa: Davle - Libřice - Maškův ml. - Zahořany - Libeř - Psáry - Bába - Kostelec u Křížků - Skuheř - Ringhofferova hrobka - Kamenice - Olešovice - Struhařov - Brtnice - Vel. Popovice
Oblasti: Jílovsko; Štěchovicko; Velkopopovicko
Rozložení: v Psárech (12,5+13,5km)
Cesta z Davle: Od zastávky Davle,,obec se vydejte přes most pro pěší nalevo od ní, za ním se stočte vlevo a silničkou doprovázeni červenou turistickou značkou dojděte přes železniční přejezd na rozcestí Libřice, kde začíná modrá 1037.
Doprava do Davle: PID 314
                              PID 338
                              PID 361
                              PID 390
Start: Libřice
Popis trasy: Modrá značka vás povede údolím Zahořanského potoka přes rozcestí nejprve se žlutou, pak s červenou a zelenou; za druhým se zmíněných rozcestí půjdete dlouho po jednom břehu potoka, pak narazíte na brod s velmi poničenou lávkou a u následujících tří brodů lávky chybí (alespoň chyběly v době mé návštěvy); pokud nebude možné přejít brod suchou nohou, budete se muset kousek vrátit k polorozpadlé lávce a obejít úsek pěšinkou napravo od potoka, neboť cesta zleva je neprůchodná; další dva brody lze obejít taktéž zprava, ale o něco hůře - musíte kus vystoupat, horem projít na klesající cestu a po ní sejít zpět do údolí. V Zahořanech přijdete kolem autobusové zastávky na silnici, s níž přejdete most napravo a odbočíte vlevo pokračovaboše podél potoka do Libře, kam vstoupíte u kostela sv. Jiljí, dáte se vlevo a před můstkem vpravo. Modrá značka vás nyní při dostatečné pozornosti dobře povede k okraji Psár, kde obejdete plot po pěšině, vystoupíte na silnici č.105 a půjdete doleva do centra vsi s turistickým rozcestím poblíž autobusové zastávky, kde si můžete trasu rozložit (> doprava).
Dále pokračujte ještě kousek po hlavní na následující křižovatku a zde doprava; později ještě odbočíte vpravo a budete prudce stoupat k chatové osadě Bába, odkud se dostanete na silnici u Sulic, na níž se dáte vlevo a následně vpravo na polní cestu k rozcestí se žlutou Na Lambujce nad Kostelcem u Křížků, kde se stočíte doleva a sejdete do centra Kostelce do blízkosti kostela sv. Martina. Od něj pokračujte dolů ulicí k rybníku, kdesi u hráze pak doleva na Skuheř, kudy projdete po silnici a za ní dojdete na okraj lesa, kde se dejte pěšinkou vpravo a lesem k Ringhofferově hrobce, odkud půjdete vlevo spolu s červenou alejí k silnici a přes ni dále alejí beze značek k oplocenému areálu zámku, u něhož se stočte doleva cestou, odkud pěkně uvidíte na kostel sv. Františka Serafínského, zpět na značky vedoucí pod zámkem kolem Dvorského rybníka a přes jeho hráz; dále půjdete doprava pěšinkou podél potoka k silnici č.603, kde přejděte můstek přes potůček a za ním zamiřte ze silnice k Olešovickému rybníku, kde se modrá osamostatňuje zabočujíc vlevo podél rybníka jdouc po okraji Struhařova ke Struhařovskému rybníku, přes jehož hráz se dejte doprava, pak stezkami lesem, z velké cesty po chvíli zkratkou doleva k silnici, přímo přes rozcestí se zelenou a za ním vpravo pěšinou lesem až na větší cestu, na níž zahnete vpravo a půjdete přímo po ní až do Brtnice, kde vás značky dovedou na hlavní ulici, dáte se spolu s modrou a žlutou doleva, vyjdete na rozcestí, kde jde hlavní mírně vlevo, ale vy máte pokračovat mírně vpravo menšími uličkami až k rybníčku, kolem něhož jděte přímo k hlavní silnici, kde rovně zkracovací pěšinou dojděte k autobusové zastávce Velké Popovice,,rozc. Brtnice a přejděte na zastávku na Prahu.
Cíl: Velké Popovice,,rozc. Brtnice*: PID 363

Fotky: Praha Z (417-420); Praha V (293-307)

14.8.2010
*) Zastávka se dnes jmenuje Velké Popovice,,pivovar.