Značená trasa 1010

Trasa: Hor. Šárka - Na Mlýnku - Housle - Lysolaje - Dol. Šárka
Oblasti: Praha a okolí
Start: U Matěje: 131
Popis trasy: Přímo u autobusové zastávky U Matěje se nachází rozcestník se začínající modrou 1010, vy se však můžete ještě podívat k nedalekému kostelíku, jehož špičku lze vidět již odtud; vede k němu neznačená cesta odchylující se vlevo od ulice Matějské, takto vede ke kapličce a od ní vlevo již jde ulička U Matěje přímo ke hřbitovnímu kostelíku sv. Matěje.
Od autobusové zastávky, po případném návratu, vyjděte po modré nejprve společně s červenou značkou ulicí Natanaelka, z níž odbočíte vpravo cestou klesající do Šáreckého údolí, kde modrá vyústí v uličce Pod Mlýnkem, již opustí vpravo a vyjde (zkratkou) na ulici V Šáreckém údolí se zastávkou Na Mlýnku, u níž odbočuje doleva a ihned doprava vzhůru ulicí Nad Kaplankou a luko-lesní cestou vedoucí k silnici na Horoměřice. Cestou po silnici pak překřížíte červenou a budete obdivovat daleké výhledy, než u cesty odbočující vlevo uhne modrá doprava a dále podle ní budete směřovat k lesu přírodní památky Housle, jíž nakonec sejdete do Lysolajského údolí s kapličkou a pramenem; od nich se dostanete do osady Lysolaje, stočíte se vpravo a posléze odbočíte doprava na schody do ulice Květové, za jejímž koncem vás značka povede vlevo uličkou Laťka k Fuchsovu statku na jižním okraji Lysolaj, za nímž se dáte doprava a přes pole dospějete k červené, již jste minule přeťali na rozcestí V pískách a na níž jste prve začínali, s touto pak sklesáte na rozcestí Dolní Šárka, kde modrá 1010 nyní končí nepokračujíc na Podbabu; zájemci si zbytek někdejší trasy samozřejmě mohou projít. Ostatní ale odbočí doprava a silničkou V Šáreckém údolí se dostanou na zastávku Šatovka u stejnojmenné historické budovy.