Značená trasa 0029 - etapa A
ŽST Nové Strašecí -> Družec - 22km

Měřeno krokoměrem ze zastávky Palackého 23,87km; očekávaná vzdálenost z této zastávky 20,5km.

Trasa: N. Strašecí - Louky v oboře Libeň - Mšecké Žehrovice - Lodenice - Čelechovský ml. - Čelechovice - Kačice - Srby - Turyň - Doksy - Motlovna - Družec
Oblasti: Kladensko; Novostrašecko
Start: Nové Strašecí,,Palackého: KLID 82
            ŽST Nové Strašecí: t120
Popis trasy: Od nádraží vyjděte po červené podél železniční trati k podjezdu, kterým projdete a začnete stoupat do města; zde přejdete hlavní silnici a dostanete se na náměstí, kam lze ze zastávky Palackého projít uličkou. Prohlédněte si náměstí i kousek za ním stojící kostel Narození P. Marie a cestou přes dolík dojděte k další významněší ulici (zastávka Jatky). Tu přejděte a stále rovně směřujte až k dálnici, za níž se odpojíte od žluté, ševší s vámi od náměstí, doprava. Po čase odbočíte doleva a přes hráz Horního Soudního rybníka dojdete na mšeckožehrovické hradiště. Z hradiště vás červená značka dovede do obce, kde se podíváte na kostel sv. Martina a na křižovatce odbočíte doprava - na Lodenice. Zde se u zatáčky vpravo nezapomeňte podívat na zajímavou kapličku (napravo); za rybníkem pak opustíte silničku doprava - cestou podél říčky Loděnice. Na ní vás bude nejprve čekat ves Čelechovice, kde můžete na křižovatce s místní silnicí odbočit doprava - ke kapličce.
Od kapličky se pak vraťte na červenou pokračujícící po cestě údolím Loděnice do Kačic, kde se ještě před hlaví zajděte podívat doleva, na náves.
Za Kačicemi podejdete trať a po silničce se dostanete do Srbů, kde se můžete přiblížit k Turyňskému rybníku ještě dřív, než to udělá značka; kolem tohoto dlouhého rybníka se dostanete až do Turyně, okrajové části Kamenných Žehrovic. Za Turyní vystoupáte na kopeček, abyste na okraji Doks mohli opět klesat, a to kolem pěkně opraveného řopíku. Dole narazíte na rozcestí červených, odkud ta s číslem 0029 vede doprava, podchází dálnici a přichází do pěkné vsi Družec s poutním kostelem Nanebevzetí P. Marie; na návsi se nachází autobusová zastávka.
Cíl: Družec,,nám.: KLID 34 -> Kladno -> KLID 22
                                                                        220096
                                                                        220097
                                                                        t120

Fotky: Rakovnicko (108-117); Kladensko (059-073)