Značená trasa 0021 - etapa B
Kytín -> Jince - 26km

Trasa: Kytín - Kuchyňka - Komorsko - Čenkov - Amerika - Jince
Oblasti: Brdy střed; Hřebeny
Rozložení: Dobříš,,Na Hradci (14+12km)
Start: Kytín: PID 317
Popis trasy: V Kytíně jsme opustili starší verzi značené trasy 0021, přeznačenou nyní na žlutou barvu. Nyní tedy znovu vyjděte po žluté, tentokrát pěšinkou za kostelem, tedy směrem na Voznici. U hájovny Káji Maříka vstoupíte do lesa a za budovou odbočíte doleva. Dále se dostanete na rozcestí u Chouzavé, kde se stočíte ostře doprava a začne souběh s modrou; s tou dojdete až na konec žluté značky na rozcestí pod Voznicí, odkud červenou 0021 nahrazuje zde končivší zelená. Tato vás povede po ,,Hladovce" k hájovně Knížecí studánky, kde na rozcestí se žlutou odbočíte doprava - za hájovnou také napravo uvidíte studánku. Zelená značka vystoupá na Stožec a skončí; tady už ale zase vede červená přicházející zpod Hřebenové cesty, protože cesta po hřebeni je uzavřená, jelikož vede přes vojenský prostor. Vy už však můžete po Hřebenové jít a nakonec sejít k hájovně Jelení palouky, kde končí zelená a bohužel i zkrácená žlutá (staré značky můžete vidět odcházet od červené za průsekem drátů 400kV). Od rozcestí na Jeleních paloucích vystoupáte k silnici č.114, kde se nachází lesní zastávka Dobříš,,Na Hradci, která je jako jediná vhodná k rozložení dnešní trasy (> doprava).
U zastávky silnici přejděte a dejte se doprava. Po chvíli se dostanete na asfaltku, po níž budete stoupat doleva. Pokud chcete, můžete se podle šipek podívat k rozhledně na Studeném vrchu, která je však mimo specielní příležitosti otevřena jen o prázdninových víkendech. Kousek za odbočkou k rozhledně opustíte asfaltovou Trnovskou cestu doprava a ještě před rozcestím se žlutou narazíte na záhadnou odbočku doleva - končí neobvyklou kulatou ukočovačkou na stromě, kde také můžete najít konec odbočky ze žluté.
červená značka vás dále vyvede na vrchol Kuchyňka - s křížem -, z něhož budete pokračovat pěknou cestou po hřebeni na Malý vrch - na tomto úseku se vám mnohokrát otevře krásný výhled na jihovýchod (Pičín, Rosovice ad.), na sever (Hostomice) a také na vrchol Písek, jenž je zatím daleko před vámi, ale postupně se přesune přímo na sever od vás a od Jincí je už dokonce na východě. Na Malém vrchu skončí dosavadní promenáda, za větší cestou si pak dejte pozor, kudy červená vede. Na rozcestí se zelenou na silnici jděte přímo - silnička - zprvu betonová, pak asfaltová - vás dovede na rozcestí červených Komorsko, rozc., kde stávala vesnice Komorsko. Tady jděte spolu se značkou 0021 doleva, k hájovně Komorsko, od níž půjdete doprava. Cesta prudce sklesá do údolí Litavky, do vsi Čenkov, kde se spojíte s modrou. Značky dříve vedly na rozcestí (ještě před zastávkou Závod a Litavkou) doprava, ale nyní jdou po silničce podél závodu; lepší cesta asi bude ta vpravo, myslím, že by neměla být moc náročně hledatelná. Nakonec každopádně vystoupáte k přejezdu, dále ke kapličce a k silnici č.118. Po té se vydáte doprava a na rozhraní Čenkova a Jincí odbočíte doprava zkratkou k nádraží.
Cíl: Jince: Rt200+170+171

Fotky: Praha Z (176); Příbramsko (115-132)