Značená trasa 0018 - etapa A
Horoměřice -> Kralupy nad Vltavou - 25,5km

Trasa: Horoměřice - Pastviště - Tuchoměřice I - M. Číčovice - Okoř - Dolský ml. - Nový ml. - Podholí - Budeč - Zákolany - Otvovice - Minice - Kralupy n./Vlt.
Oblasti: Kralupsko; Praha a okolí
Rozložení: v Zákolanech (16+9,5km)
Start: Horoměřice: PID 316
                                PID 355
                                PID 356
Popis trasy: Z autobusové zastávky můžete vyjít po zelené, ale také přímo hlavní ulicí, abyste se podívali na zámek, za nímž odbočíte doleva. Každopádně přijdete na červenou značku 0018, po níž půjdete doprava (vede 1. rovnoběžnou ulicí).
Značka vás nejprve svede níže a pak odbočí doleva a vyjde na pole. Pod přistávajícími letadly se dostanete do lesa a jím na rozcestí sv. Juliána. Odtud budete prudce klesat po okraji Prahy, za údolím vyjdete kopec a sejdete na rozcestí, kde šla červená původně vpravo, ale dnes vede doleva. Vy jděte po nové značce do osady Pastviště, kde se dáte doprava a za mostkem doleva cestou do centra něstečka Tuchoměřice, kde vyjdete u husitského kostela na silnici a odbočíte doprava, abyste vystoupali k zámku, za nímž vyjdete z obce a na kopečku odbočíte ze silnice doleva cestou přes trať a stále přibližně rovně se dostanete na silničku do Malých Číčovic, kterou opustíte přímo ke kapličce sv. Kříže. Za ní pak sejdete zpátky na sklesavší silnici a za můstkem přes Zákolanský potok se dáte doprava podél něj. Potok vás teď s malými přestávkami povede až do Kralup. Nejprve se však dostanete na Okoř, kde se můžete podívat na hrad, nebo jít prostě po modré a než odbočí od potoka ke hradu, přejít tok po lávce a vrátit se na červenou.
Tato vás nyní povede přes Dolský mlýn k mlýnu Novému, který je sám pěkný, ale i za ním se nachází zajímavý objekt - nově opravený železniční viadukt tvořící s mlýnem nádherný pohledový celek. Dále se pak údolím Zákolanského potoka dostanete na velkou křižovatku u kovárské železniční zastávky. Tady půjdete doleva a po podejití železnice začnete doprava stoupat na Budeč s nejstarší dochovanou stavbou u nás - rotundou sv. Petra a Pavla. Z Budče pak sejdete do Zákolan s bezkontaktním křížením dvou železničních tratí (> doprava).
Od návsi s autobusovou zastávkou vás značka povede podjezdem kolem kapličky na místo, kde odbočí doleva, abyste zbytečně nestoupali na Trněný Újezd, a dále k trati, kterou přejdete a dáte se doprava k železniční zastávce na trati Kladno - Kralupy n./Vlt. Tato s vámi půjde údolím Zákolanského potoka až do Kralup. Podél trati nejprve dojdete dobře značenou cestou k otvovickému nádraží, za nímž se vydejte od rozcestí u přejezdu neznačenou cestou doleva a na křižovatce za potokem znovu mírně doleva - ke krásné kapličce sv. Prokopa.
Od kapličky se vraťte na rozcestí a pokračujte po své červené 0018 kolem Otvovické skály přes zrušené rozcestí se žlutou do Minic, kde se po chodníku dostanete k zajímavému kostelu sv. Jakuba Většího, od něhož půjdete po hlavní, přejdete trať a před Zákolanským potokem odbočíte doprava. Podél něj půjdete dost dlouho až do městské zástavby, kudy vás značka klikatíc se dovede na nepříjemné sídliště a tudy k podchodu pod hlavní tratí, za nímž se od značky odpojte a jděte doprava k nádraží.
Cíl: Kralupy nad Vltavou (ŽST): t091
                                                    PID 348
                                                    PID 370
                                                    PID 372

Fotky: Praha Z (105-116), Kladensko (051-058), Mělnicko (012-017)