Značená trasa 0001 - etapa D
Pikovice -> Městečko - 26km

Trasa: Pikovice - Hostěradice - Kam. Přívoz - Prosečnice - Hornopožárský les - Zbořený Kostelec - Čížov - Ledce - Nespeky - Městečko
Oblasti: Benešovsko; Jílovsko; Štěchovicko
Možnosti: +0,5km - hrad Zbořený Kostelec
                  rozložení v Prosečnici (11+15km)
Start: Hradišťko,Pikovice,most: PID 338
Popis trasy: Od autobusové zastávky vyrazte k mostu přes Sázavu, kde se dejte doprava po červené podél řeky. Značka jde nejprve souběžně se zelenou a po rozdělení značek vstupuje na Posázavskou stezku, která vás povede nad Sázavou přes dvě vyhlídky a rozcestí se zelenou a modrou naproti viaduktu Kocour. Zde, kousek za zmiňovaným rozcestím s modrou, odbočuje značka vzhůru, ale vy jděte po staré značce podél Sázavy. U ústí potoka odbočíte doprava a na okraji Hostěradic doleva. Po chvíli dojdete na silnici s přeloženou značkou, která vás dovede až do Kamenného Přívozu, kde přejděte most k rozcestí. Od něj se můžete podívat ke kostelu sv. Ludmily.
Od kostela se vraťte na červenou, s níž po chvíli odbočíte doprava a dojdete k místní železniční zastávce, odkud půjdete obcí a okrajem lesa na kraj Prosečnice, kde přejdete trať, za níž se dejte podél ní (opět stará značka). Dostanete se na žlutou a po té na rozcestí, odkud můžete dojít na silnici a zde doleva k BUS zastávce (> doprava).
Z rozcestí pokračujte po červené prudkým stoupáním až na rozcestí u loveckého zámečku Horní Požáry, odkud budete klesat lesní asfaltkou s několika zkratkami ke Krhanickému potoku, odkud vystoupáte k hájovně Lediny, kde půjdete doprava kolem ní a hned doleva podle značky na Dolní Požáry a odtud společně s modrou na rozcestí pod Holým vrchem, odkud prudce sklesáte (cestou výhled na hrad na protějším kopci) pod Zbořený Kostelec, odkud se můžete po zelené podívat na hrad.
Od Zbořeného Kostelce vás červená 0001 povede přes pěknou osadu Čížov cestou podél Sázavy do Ledců se starým kostelem sv. Bartoloměje. Dále ale pokračujte stále podél řeky do Nespek, kde odbočte doprava. Dál budete pokračovat po silnici kolem krásné kapličky až k ceduli ,,Městečko", kde opusťte červenou značku a pokračujte po silnici až na druhý konec této pěkné obce.
Cíl: Nespeky,Městečko: 176101
                                        200000
                                        200210
                                        200521

Fotky: Praha Z (033-034), Benešovsko (003-016)