Značená trasa 0001 - etapa A

Roztoky u Křivoklátu: t171 -> Beroun -> t174
                                                t173
                                                PID 380
Popis trasy: Když přijedete do Roztok autobusem, vydejte se hned od mostu nahoru po červené na rozcestí, kde se připojuje žlutá od nádraží.
Odtud už půjdete stále po červené, nejprve po stoupající cestě přes rozcestí se žlutou na rozcestí Dlouhý hřeben, kde se dejte doleva a klesejte přes Pustou seč do údolí Žloukavy a z něj pak stoupejte ke Žloukovické hájovně, kde se na rozcestí se žlutou dejte doprava a po chvíli znovu sestupte do údolí, kde přetnete modrou a vystoupáte do chatové osady. Na konci osady půjdete po cestě, ze které se hned uhnete doprava a po chvilce odbočíte ne pěšinku doleva. Později se k cestě od osady vrátíte, přetnete ji a sestoupíte k odbočce na Čerchově (+500m).
Dále po červené obejdete rokli a dostanete se do Nižbora, kde půjdete jen kousek po silnici a pak se odpojíte na parkoviště. Odtud projděte dvorem statku a od zámku jděte podél zdi kolem vyhlídky, odkud sejděte po pěšince k rozcestí. Potom pokračujte přes Stradonice s kapličkou a pramenem až na dolní okraj Zdejciny, kde si povšimněte modrého domu ,,nahoře" a začněte stoupat. Přes serpentiny s jednou zkratkou se k modrému domu dostanete a za ním jděte u rezavého elektrického sloupu špatně označenou cestou doleva pěšinkou přes dvě serpentýny, pak kousek po silnici a doprava po betonovém chodníčku. Po chvíli se dostanete na rozcestí se zelenou, za kterým se podívejte dolů na známý modrý dům a směřujte k lesu. Tady nejprve opustíte cestu, ale později se na ni napojíte a budete obcházet kopce. U chatové osady na kraji Berouna sestoupíte na další rozcestí červených, odkud vyjdete na silnici a projdete Berounem na náměstí.
Tady můžete jít buď po jiné červené přes řeku na autobusové stanoviště, nebo po naší červené 0001 (tedy vpravo) kolem zbytků hradeb pod dálníci a odtud ještě kousek jen po zelené na nádraží.