Na Králický Sněžník - 23km
Trasa: Stříbrnice - Králický Sněžník - Hor. Morava - Vel. Morava
Oblasti: Šumpersko; Orlickoústecko
Kategorie: Trasy WZ
Start: Staré Město,Stříbrnice,obchod (> doprava)
Popis trasy: Od autobusové zastávky vyjděte kousek dolů ke kapličce, u níž je turistické rozcestí, kde modrá (přicházející zdola) odbočuje z vašeho pohledu doleva na stoupající pěšinku. Po ní se vydejte; o trochu výše se stočíte doleva a budete pokračovat ve stoupání k lesu. Jím půjdete prudce vzhůru kolem několika zpustlých drobných památek až ke krásně opravené kapli, kde se k modré připojí i červená. Nyní si trochu odpočinete, protože cesta bude stoupat jen mírně, a to ke státní hranici, před níž se stáčí hodně doleva; na toto místo si dávejte veliký pozor, neboť v zatáčce máte tuto cestu opustit rovně po neznačené pěšině ke hranici, která je nadohled. Na hranici je rozcestí polských značek, z nichž si vyberte zelenou - vedoucí přesně po hranici - vlevo. Velmi prudce, ale mnohem kratší cestou než po serpentýnách na české straně, vystoupáte do sedla pod Stříbrnickou (sedlo je cca 1200 m n.m.), kde znovu potkáte českou červenou (značky tu kousek vedou po jedné cestě); z místa, kde se značky zase rozdělují byste sice mohli jít dál po hranici, ale červená vede kolem pramene Moravy, tak to třeba vemte pro změnu po ní - po chvíli se spojí se žlutou, přicházející z údolí Moravy, a spolu s ní vede kolem rozvalin chaty a slůněte k prameni, za nímž vás čeká poslední kousek stoupání na vrchol Králického Sněžníku - ve výšce 1423,7 m n.m.
Ze Sněžníku klesejte po červené, která jde stejným směrem jako zelená, ale vy se držte levé cesty, protože zatímco zelená uhne vpravo k Chatě pod Sněžníkem, červená to teď bere pro změnu po hranici. Hranice však opouští rozvodí a spolu s ní budete i vy klesat ze hřebene na českou stranu. Tam, kde se hranice stočí vpravo po prudkém svahu k vrcholu Malého Sněžníku, se od ní vy odpojíte pokračujíce po své cestě; tuto cestu opustíte až o kus později - na rozcestí se žlutou; odtud červená prudce sklesá k začátku asfaltky, a po ní vás povede na rozcestí Pod Sršňovkou, kde se k vám připojí modrá, a dále na parkoviště, kde se modrá od červené zase odpojuje a vy s ní. Jděte tedy doleva po modré, ale rozhodně ne po asfaltce, nýbrž zkratkou podél pravého okraje lesa, kudy se na silničku o kus níž zase připojíte - nyní jděte kousek po asfaltu a pak doprava po kraji louky, potom zase kousek po silničce a doleva další zkratkou - pod dráty. Dále už budete klesat po prudké silničce až do Velké Moravy, kde je hned na křižovatce u mostu zastávka Lesní správa. Pokud chcete jít na cyklobus, vemte to asi spíše doleva na Konečnou, zastávka Obchod je obdobně daleko na druhou stranu.
Cíl: Dolní Morava,,lesní správa (> doprava)

Fotky: Šumpersko (411-446); Orlickoústecko (b78-c36)