Hanušovická vrchovina - 19,5km
Vzdálenost platí pro cestu až na zast. Malá Morava,,pohostinství; základní trasa na Křivou Vodu,rozc. je dlouhá 16,5km.
Měřeno krokoměrem do centra Malé Moravy 19,9; základní trasa 17,29km.

Trasa: žel. zast. Raškov - Nový hrad - Hanušovická Kolonie - Hanušovice - Křivá Voda (- M. Morava)
Oblasti: Šumpersko
Kategorie: Trasy WZ
Start: Raškov (> doprava)
Popis trasy: Na železniční zastávce Raškov jděte na konec nástupiště (směrem na Hanušovice) a z něj vpravo po žluté, jež vás povede přes trať, zpět a doleva podél potůčku. Budete stoupat lesní pěšinou, než vyjdete na větší cestu, po níž půjdete doleva a znovu doleva, abyste přišli na rozcestí k Novému hradu. Nyní pokračujte rovně po žluté k rozsáhlé zřícenině a prohlédněte si ji.
Z hradu se vraťte na rozcestí a jděte po modré doleva (na Hanušovice); značka po chvíli opustí velkou cestu doleva a klesajíc stáčí se vlevo, aby vás svedla zpátky do údolí Moravy se železniční tratí. Ještě před ní se dáte doprava a půjdete v jejím směru přes malou osadu a kolem žel. zast. Hanušovice-Holba na okraj Hanušovic. Tam sejdete k silnici, na niž přijďte přes můstek a dejte se po ní doleva; dole na křižovatce přejděte a pokračujte po červené chodníkem podél trati k nádraží, od nějž pokračujte podle značky k železničnímu přejezdu. Před ním se můžete podívat vpravo na kapli a kostelík Obětování P. Marie.
Za přejezdem se červená stočí doleva a pak ještě jednou, aby po nadjezdu přešla železniční trať a za ním se stočila zase vpravo. Tímto směrem vás povede k ohradě, kolem níž šla původně dál rovně, ale jelikož tam cesta dost možná nebude schůdná, doporučuji vám vzít do doleva po nové verzi červené - stoupající po krásné cestě, jíž se drží až na rozcestí se zelenou a pak jde kus po ještě větší cestě, od které se po chvíli odpojí rovně, aby přišla k hájovně Počátky, u níž vznikla obora, kterou nelze projít, a proto nemůžete jít mírně vpravo rovnou na Křivou Vodu, jak by se to hodilo, ale musíte oboru obejít; za druhou branou začíná plot stoupat a červená nalevo také; můžete jít rovnou kolem plotu a také to vzít trošku zacházkou, ale možná pohodlnější, po červené až na vrchol Lysina, kde byste se dali doprava; asi nejlepší ale bude začít ve stoupání po červené a pak se dát mírně vpravo po cestě, jež směřuje ke konci obory; až vyjdete u horního konce oplocení na louku, pokochejte se krásným výhledem a klesejte po cestě souběžné s plotem k hornímu okraji Křivé Vody, kde se stočte doleva kolem stodoly, na volném prostranství dojděte doprava na asfaltku a klesejte po ní celou Křivou Vodou a dál až na křižovatku s autobusovou zastávkou.
Cíl:Malá Morava,Křivá Voda,rozc.
Cesta do Malé Moravy: Odtud jezdí v pracovní dny autobusy směrem na Hanušovice, pro jízdu na opačnou stranu však musíte jít ještě o kousek dál. Dejte se tedy doprava a po silničce dojděte na křižovatku se silnicí č.312 (za železničním podjezdem a řekou Moravou). Tady je zastávka Malá Morava,,pila.
Pokud chcete jít na dálkovou linku, jež tady nestaví, pokračujte po hlavní doleva - podél Moravy. Okolo odbočky k žel. zast. Podlesí se dostanete na křižovatku v dolní části Malé Moravy, kde je zastávka Pohostinství.