Z Rychmburku do Ležáků - 18,5km
Trasa: Předhradí - Dolívka - Žďárec u Skutče - Malinné - Prosetín - Mokrýšov - Dřeveš - Ležáky - Dachov - Miřetice
Oblasti: Chrudimsko
Kategorie: Trasy XY
Start: Předhradí: 700820
                            700820 -> Proseč -> 620770
                                                                    620773
                                                                    620776
Popis trasy: Z konce zastávky ve směru od Proseče vyjděte uličkou vpravo (při pohledu ve směru příjezdu autobusu) a jděte rovně na její konec, odkud pokračujte přímo po pěšince přes údolíčko ke kostelu Panny Marie, za nímž jděte po ulici rovně na náměstíčko s pomníkem padlým, z jehož konce vyjděte vlevo uličkou na další náměstíčko, kde se spolu s hlavní ulicí stočte doprava směrem ke hradu Rychmburku. Přes most do hradu vstupte a prohlédněte si jej.
Pak se vraťte stejnou cestou ke kostelu, ale neodbočujte na pěšinku, nýbrž pokračujte po hlavní ulici, s níž se stočte doprava a nechte se dovést zpět na silnici po okraji obce, již přejděte a pokračujte rovně po silničce kolem Hlubokého rybníka k železniční zastávce, kde přejděte trať a u zemědělského areálu se spolu se silničkou stočte doprava, pak doleva, čímž opustíte osadu Dolívka. Po chvíli dojdete na křižovatku, kde odbočte doprava na silnici do Žďárce u Skutče, jímž sejděte na centrální křižovatku a pokračujte stále rovně i přes proluku zástavby do místní části u nádraží a k železniční stanici, od níž jděte vlevo, spolu se silnicí se, přecházejíce koleje, stočte doprava (až že zpět) a stoupejte do zatáčky vlevo, nad níž se silnice stáčí doprava k serpentýně; před touto zatáčkou je nalevo malá pěšinka, po níž si cestu příjemně zkraťte. Zpátky na silnici dostoupáte do vesničky Malinné, již projděte po hlavní, jež se před jejím koncem stočí doleva, a u cedule konce obce odbočte doprava na cestu klesající k Prosetínu. Dole se cesta stočí doleva a dojde do ulice, která vás přímo dovede na trochu větší ulici, po níž se dejte doleva. Další odbočkou doprava - se zákazem vjezdu - tuto ulici opusťte, dojděte na okraj zástavby a stále rovně podél domů, později podél lesa dojděte k louce napravo, po níž jděte mírně doprava do protějšího rohu, z nějž vstupte na pěšinku k jezírku v bývalém lomu, odkud pokračuje pěšinka v původním směru kousek nalevo od vás. Tato stezka vás vyvede z lesa na cestu, po níž dojdete do vesničky Mokrýšov, kde se můžete nalevo podívat na křížek a případně si odpočinout na lavičce, ale trasa pokračuje doprava - na silnici č.306, po níž se dejte vlevo. Přijdete do vísky Dřeveš a jí na velkou křižovatku, na níž pokračujte rovně po silnici vedoucí do Ležáků.
Až si bývalou vesnici, vypálenou Němci za 2. světové války, prohlédnete, opusťte ji po silnici, pokračující na Miřetice; vede po ní i modrá turistická značka. Nad údolím se stočíte mírně doprava a pak pořád rovně dojdete přes Dachov až do Miřetic, kde je kousek napravo autobusová zastávka.