Ze Třebové navíc po třetí - 17km
Trasa: Čes. Třebová - Hory - Kozlovský kop. - Strakov - Suchá - Němčice
Start: Česká Třebová,,žel. st.: 700820
Popis trasy: Vyjděte kolem nádraží dolů po Bezručově náměstí, okolo sochy J. Pernera ke kruhovému objezdu, od nějž pokračujte rovně spolu se všemi čtyřmi barvami značek. Po chvíli projděte podjezdem nalevo a z rozcestí pokračujte již jen po zelené mírně doprava. Na konci ulice půjdete vlevo a hned vpravo, pak se dáte doleva a budete stoupat na Hory - nejprve po ulici, pak po travnaté cestě. Přijdete na silničku a po ní půjdete rovně na rozcestí se žlutou, za nímž stojí kaple P. Marie Pomocné. Kolem té vás zelená povede rovně a u levé zatáčky opouští cestu na malou pěšinku, po níž schází do údolí Křivolík. V něm přejde modrou a potůček a stáčí se doleva šeboš serpentýnou, ale vy to klidně můžete vzít rovně prudce nahoru; každopádně se pak dáte doprava, abyste dostoupali na rozcestí Na Šklíbandě, odkud zelená vede ve 4 směry. Vy si vyberte ten doleva - na Kozlovský kopec - a jděte po hřebenové cestě, jež vás vyvede z lesa na cestu s výhledy a pak přivede na silniční křižovatku nad Kozlovem, z níž jděte rovně po silnici přes rozcestí pod Kozlovským kopcem mírnými zatáčkami na dohled od další silnice - zde si můžete cestu zkrátit přes louku, ale také jít přes křižovatku, na ní vlevo a pak doprava u zastávky Kozlov,hájovna, k níž se nechá vyjít z oné louky. Nyní půjdete po lesní silničce až na vrchol 603,0 m s rozcestím Nad Zlatou studánkou, kde se od zelené a žluté odpojuje červená a vy to udělejte také - odbočte zde vpravo po červené a sejděte ke Zlaté studánce, od níž vás značka povede lesem do Strakova. Tam sejděte k Dolnímu rybníku, přejděte jeho hráz a vyjděte po chodníčku ke kapličce P. Marie. Z návsi jděte mírně doprava po silnici z obce a za ní se před samotou odpojte od silnice i červené doprava na cestu, po níž jděte přímo k Suché. U ní přejděte silnici a vstupte na uličku do vsi. Před začátkem oboustranné zástavby jde vlevo asfaltka, na niž odbočte a pak se od ní odpojte cestou napravo (v přímém směru), jež klesá ke Končinskému potoku, jejž přeševše, vyjdete na cestu k Němčicím, po které jděte doleva.