Z Litomyšle po druhé - 9,5km
Trasa: Litomyšl - Nedošín - Sedliště - Kornice - Podrybník - Němčice
Start: Litomyšl,,zámek: 680741
Popis trasy: Od zastávky Zámek vyjděte proti směru příjezdu ulicí Zámeckou a před zámkem se dejte doleva. Okolo kostela Nalezení sv. Kříže a sochy Aloise Jiráska sklesejte podle Jiráskovy ulice spolu červenou a zelenou značkou na okraj Smetanova náměstí, kde pokračujte přímo do uličky na nábřeží Loučné (ul. Vodní valy). Tady se dejte vpravo a přímo po nábřeží ulici Bernardka (začínající u Smetanova domu) dojděte mezi dva kruhové objezdy, kde jděte k tomu levému a před ním se dejte vpravo Sokolovskou autostrádou, opět spolu s červenou. Až za odbočkou na Skuteč přejděte na levý chodník a silnici opusťte za zastávkou Drogerie a benzinovou pumpou doleva k areálu Vertexu, před nímž - na křižovatce za železničním přejezdem - se dejte doprava po silničce k Nedošínu. Už ze začátku Nedošína hlavní silničku opusťte šikmo doprava-rovně na malou lávku přes Loučnou, za níž vás později se zvětšující stezka dovede ke kapličce, od níž dále pokračujte stále rovně až na opačný okraj vsi u železniční trati se zastávkou. Zde vyjdete spolu se silničkou z Nedošína stoupajíce k silnici č.35, již přejděte pokračovaboše přímo na Sedliště. V Sedlišti sklesejte na můstek přes Kornický potok, za nímž trasa odbočuje ze silnice č.317, po níž jste šli od I/35, vpravo. Vy však můžete ještě pokračovat po hlavní kousek vzhůru ke zdejší moc pěkné kapličce a pak se vrátit.
Cesta na Kornice vás celkem jasně povede nejprve údolím podle potoka, potom okolo samoty (kde se stáčí vpravo - úplně zpět) do vsi, v níž vyjdete kolem kapličky sv. Václava na hlavní silnici, kde se dejte doleva vyšeboše z obce. Silničku ovšem opusťte první polní cestou jdoucí doprava; tato vás přivede na Podrybník, kde se z návsi vydejte protějším rohem na příjezdovou silničku od Němčic.