Z Litomyšle po prvé - 15,5km
Trasa: Litomyšl - Černá Hora - Strakov - Němčice
Start: Litomyšl,,zámek: 680741
Popis trasy: Ze zastávky Zámek vyjděte vpřed po červené ulicí Zámeckou, podle značky pak odbočte vlevo do ulice Prokešovy vedoucí ke hřbitovu, do něhož vstupte a za kaplí sv. Anny se dejte doleva k zadní brance, zpoza níž pokračuje červená skoro rovně podél sportovišť do lesa Černá Hora, jímž pěšinkami dostanete se na silničku ke Strakovu, kde z návsi sejdete k Dolnímu rybníku a za ním vyjdete zkratkou vzhůru a k lesu, jímž sejdete zpět k potoku a podél něj se dostanete na rozcestí, kde jde červená vpravo, ale vy odbočte vlevo přes potok a následně znovu vlevo cestou stoupající nad korytem. Ta se i výše stáčí podle něj (doprava), až nakonec za ním přejde do jeho prodloužení přišeboš k hlavní cestě, po níž se dejte vlevo. Cesta se stočí doleva směřujíc k silnici, po níž popojděte kousek doprava k plácku nalevo od silnice, z něhož vyrazte cestou vlevo a klesejte jí až na rozcestí u můstku v údolí, odkud můžete pokračovat přímo, ale také doleva velkou cestou stáčející se vpravo a až později zvolna vlevo na křížení se zelenou, kde však stále pokračujte rovně na pole, kde vaše cesta končí na cestě příčné. Nyní se vydejte o kousek napravo po mezi k Němčicím.
Cíl: Němčice

Fotky: Svitavsko (246-248); Orlickoústecko (821-822)