Do Trstěnic k Sajdlovým - 13,5km
Trasa: Němčice - Zahájí - Litomyšl - Benátky - Čistá - Trstěnice
Start: Němčice
Popis trasy: Z Němčic vyjděte po silnici č.360 a modré značce na Litomyšl; hned nad Němčicemi si s modrou zkraťte serpentýnu a dojděte do města, kde sklesejte na hlavní ulici k náměstí; tou jděte doleva, celé náměstí přejděte a na jeho konci vstupte vpravo do průchodu na nábřeží Vodní valy. Po této ulici se dejte vlevo, pak vpravo ke světelné křižovatce, tam přejděte na protější roh a vzdalujte se od ní malou ulicí Partyzánskou. U Hraběnčina dvora odbočte doleva na lávku, kam vede i cyklotrasa. Pak už jděte podél Loučné do Benátek, v jejichž centru se k vám připojí silnice, po níž půjdete zástavbou do Čisté, kde před kostelem sv. Mikuláše, jejž uvidíte před sebou na kopečku, opusťte hlavní mírně vpravo do uličky k němu. Projděte přes hřbitov, na němž kostel stojí, a za ním neklesejte po křížové cestě, nýbrž jděte od branky mírně doprava trošku stoupající cestou, která se zmenšuje, ale vy nikam neodbočujte - jděte rovně i kolem posledního domu, za nímž vstoupíte do lesíka, jímž vás pěšina provede na větší cestu přišeboší zprava. Stále rovně po této cestě se dostanete k zatáčce silnice a rozcestí; zde vyjděte na silničku a pokračujte po ní v původním směru - k okraji Trstěnic. Ještě před prvním domem se dejte mírně vlevo po cestě, jež vás přivede na asfaltku; po ní jděte rovně, ale když později klesá do údolí, vy tak nečiňte - odpojte se od ní a pokračujte podél domů nahoře; okolo velikých statků a kapličky se dostanete na asfaltku přicházející zdola, po níž (doprava) vyjděte zpět na silničku po okraji vsi, z níž jste prve odbočili. Tato vás povede na křižovatku, kde pokračujte rovně, abyste dorazili ke kostelu Nalezení sv. Kříže. Ten si prohlédněte a pak sejděte na ulici vedoucí zleva kolem něj - přímo pod schody; v těchto místech začíná klesající cesta, po níž sejděte k Loučné, tu přejděte a dejte se doleva, abyste dorazili na zastávku U Sajdlových.