Do Desné - 14km
Trasa: Němčice - Zahájí - Litomyšl - Osík - Dol. Újezd - Desná
Start: Němčice
Popis trasy: Z Němčic vyjděte po silnici č.360 a modré značce na Litomyšl; cestou využijte zkratku serpentýny a ve městě dojděte až na náměstí, kde modrá končí. Smětanovo náměstí přejděte podélně až na jeho opačný konec, kde napravo je pasáž na nábřeží Loučné, podél níž se dejte vlevo, pak ji přejděte a miřte přímo k podchodu pod průtahem silnice č.35, za nímž se dejte doleva, kolem vstupu do supermarketu přijďte na autobusové nádraží a z jeho opačného rohu směřujte ke kruhovému objezdu, z něhož jděte přímo, serpentýnu hlavní ulice si zkraťte přímou cestou se zákazem vjezdu a nechte se vést k osické drůbežárně, za níž využijte chodníku jsoucího nyní u levé strany silnice. Chodník vás totiž dovede na menší ulici Osíkem k mostku, jenž ovšem nepřecházejte. Jděte směrem podél Desné, ale zatímco já jsem šel údolím, vám bych doporučil zkusit variantu vedoucí skoro stejným směrem, ale nahoru. U ní se totiž nachází zdejší zvonice. Za zvonicí se obě cesty sejdou v údolí u křižovatky s ulicí na Pohodlí, již ale pouze přejděte. Vaše ulička bude zase stoupat a až ke konci bude zase klesat a stočí se doprava, aby dorazila na křižovatku, kde se dejte doleva směrem ke statku, pod nímž se cesta stáčí doprava, aby vás nadále vedla skoro rovnoběžně s Desnou k posledním domům Osíka, u nichž se stočte vlevo a vyjděte na cestu okrajem lesa nad údolím, která po chvíli vyjde na pole, aby si zkrátila cestu oproti kroutící se Desné. Kolem osamocené stavby vás přivede na místo, kde se od ní před sochou Madony odpojuje pěšinka, po níž jděte přímo okolo sochy k okraji Dolního Újezda, kde budete vedeni vpravo a vlevo kolem domu na uličku, po níž sklesáte k Desné, podél které jděte rovně k můstku, ten přejděte a pokračujte nadále proti proudu říčky na křižovatku s větší ulicí, kde můžete jít vpravo co možná nejprudší cestou do centra městečka s kostelem sv. Martina a pak se dát po hlavní směrem vlevo. Nechcete-li si ale dnes zacházet do centra, neboť jej třeba znáte, jděte na údolním rozcestí rovně, ale hned potom dolní cestu opusťte mírně vpravo mezi domy, které brzy skončí a pěšina vás povede lesíkem přímo až k hlavní, na níž se obě cesty scházejí.
Silnicí č.359 se nechte vyvést z Dolního Újezda a jděte po ní až do Desné a tou ke kapličce. Za ní se na křižovatce s křížkem silnice stáčí doprava. Někde nedaleko by se měla nacházet zastávka Desná,,ObÚ. Jenže je třeba podotknout, že tudy jezdící autobusové linky mají dvě varianty trasy, z nichž jedna vede přímo tudy a na druhou je třeba dojít na nedalekou zastávku Horní Újezd,,kulturní dům. K tomu účelu se na zmíněné křižovatce za kapličkou dejte doleva, sejděte na křižovatku s lípou uprostřed, na ní se ještě dejte vpravo, ale hned vlevo klesající cestou k můstku přes Desnou, za nímž již dobře uvidíte druhou možnou cílovou zastávku této trasy.