K semanínské Jednotě - 11,5km
Trasa: Němčice - Člupek - Kozlov - Kozlovský kop. - Semanín
Start: Němčice
Popis trasy: Z Němčic vyrazte na Člupek a zde se na křižovatce u autobusové zastávky dejte doprava poměrně malou cestou, která stáčejíc se stoupá k louce, na níž si ze dvou možných vyberte cestu k lesu mírně doleva. Ta vás přivede ke zpět Zlatému pásku; držte se cesty podél něj i přes velké rozcestí Zlatý pásek, kde překřížíte zelenou; před Kozlovem se cesta stočí vpravo a ústí na jinou, po níž se, abyste si drželi správný směr, musíte dát vlevo. Kolem hřbitova tak vstoupíte do vísky Kozlov, jíž jděte přímo na náves, kde ještě před rybníčkem odbočte doleva pěšinou ke křižovatce pod kapličkou. Odtud stoupejte příjezdovou silničkou spolu se žlutou značkou k autobusové zastávce Křižovatka, kde se scházejí žlutá, modrá a zelená, po nichž společně jděte vpravo na blízké rozcestí pod Kozlovským kopcem, odkud byla modrá nedávno prodloužena do Semanína, tak proč ji nevyužít. Nejprve spolu s červenou vystoupáte na Kozlovský kopec s turistickou chatou a rozhlednou, odkud budete již pouze po modré klesat nejprve lesní cestou a pak vpravo pěšinkou kolem chajdy na cestu, kde se dáte doprava směřujíce ke kapličce u silnice od Semanína na Litomyšl, kde modrou opusťte a vydejte se po rovněž novotou vonící naučné stezce doleva, před koncem louky vpravo po jejím okraji a později přes louku a lesem dolů k obci, před vstupem do jejíž zástavby narazíte na rozcestí se směrovkou ke smírčímu kříži, již doporučuji využít.
Naučná stezka vás pak přivede okolo hřbitovního kostela sv. Bartoloměje na autobusovou zastávku Jednota.