Do Morašic - 12,5km
Trasa: Němčice - Podrybník - Končiny - Kornice - Sedliště - Nedošín - Nedošínský háj - Tržek - Sedlíšťka - Morašice
Start: Němčice
Popis trasy: Z Němčic se vydejte po silnici číslo 360 na Sloupnici, ale ještě před zatáčkou vpravo v lesíku odbočte doleva silničkou na Podrybník doplněnou zelenou turistickou značkou, která vás přes náves povede skrz louku do lesa; na další louce by se měla nacházet odbočka doleva, jejímž použitím byste se však vyhnuli kapličce a studánce v Končinách. Je tedy na vás, zda budete pokračovat přímou cestou k novogotické kapličce P. Marie, kolem níž se také můžete projít po křížové cestě; potom opusťte zelenou a sejděte ke studánce s reliéfem sv. Václava.
Naproti studánce přejděte lávku přes potůček od Vlčkova a pokračujte vlevo po pravém okraji louky - podél Končinského potoka k lávce přes něj, kde se napojíte na cestu přicházející od lesa a nyní stoupající k silnici vedoucí na Kornice. V obci se hlavní komunikace pozvolna stáčí vpravo, ale vy jděte ostřeji doprava - do centra vsi, kde narazíte na kapli sv. Václava. Kolem ní pokračujte stále rovně až ven z obce, kde asfaltová cesta udělá oblouk přecházejíc v kamenitou a postupně vás dovede do vesnice Sedliště, kde na hlavní silnici č.317 můžete odbočit doprava, abyste se podívali k velmi zajímavé kapličce.
Dále pak pokračujte po silnici 317 na druhou stranu, až dojdete k silnici č.35, kterou na křižovatce přejděte a scházejte do Nedošína. Za železniční tratí se dejte pěšinou doprava a u řeky Loučné tuto přejděte po lávce napravo, za níž pokračujte podél řeky vpravo - spolu s červenou značkou. Po chvilce dojdete do Nedošínského háje, jímž spolu se zelenou projdete ke kapličce sv. Antonína s pramenem a na konec háje při okraji vsi Tržek, jímž sejdete do centra s kapličkou a silničkou, po níž půjdete doleva za most přes řeku Desnou, za kterým před zatáčkou silnice doprava odbočíte doleva údolím Morašického potůčku, kde vede červená nejprve podél porostu napravo a pak se drží luční cesty vedoucí k sedlíšťské sýpce, u níž se dáte doprava a přijdete na náves, z níž doleva zamíříte k příjezdové silničce, jež vás odbočivší vpravo dovede na silnici Tržek - Morašice, po níž doleva přijdete do Morašic, kde se na návsi nachází zastávka Hostinec; z návsi můžete jít doprava po hlavní, ale i kolem kostela sv. Petra a Pavla, za nímž se skrývá krásná zvonice, na zastávku Rozcestí u křižovatky hlavní silnice se silničkami na Újezdec a ke kostelu.
Cíl: Morašice,,rozc./host.:  650558 (h.) -> Litomyšl,,aut. nádr. -> 680741
680019 (h.) 680752
680746 (r.) 700938
680748 (r./h.) 700947
680751 (h.) 700996

Fotky: Orlickoústecko (469), Svitavsko (195-201)