Opatovského lesa - 34km
Trasa: Němčice - Suchá - Strakov - Janov - Mendryka - Gajer - Opatovský les - Člupek - Němčice
Popis: Vydejte se cestou směrem na Suchou, ale kolem půlky cesty odbočte doprava k můstku přes Končincký potok a šikmo vzhledem k původní cestě jděte rovně až na asfaltku, po níž pokračujte dále přímo a v Suché se dejte mírně doprava, abyste dorazili na rozcestí s hlavní silnicí kolem Suché, již přejděte pokračovaboše trochu zpevněnou širokou cestou stále rovně před Strakov, kde se na silnici dejte doleva, projděte (po hlavní) vsí vyšeboše na Janov a v Janově pak pokračujte stále rovně do zatáčky hlavní silnice vpravo, kde se dejte mírně doleva přes dolík k centru s kostelem sv. apoštolů Filipa a Jakuba, před nímž odbočte doleva a nechte se vést ulicí scházející do údolí a jím vedoucí až že z obce, dále pak asfaltovou cestou do Mendryky, kde se ve středu osady stočte doprava, abyste spolu se žlutou vystoupali k zámečku a pokračovali na Gajer, kde však ještě daleko před hlavní silnicí, na niž se tato silnička připojuje, odbočte doleva na cestu k osadě Gajer, kam po této cestě vstoupíte a na podélné ulici se stočte doleva. Okolo kapličky vyjděte přímo silničkou a tou se ubírejte až do místa, kde se k ní zprava připojuje jiná silnice - od Mikulče. Tady se dejte doleva po cestě spolu s cyklotrasou 4205; po chvíli narazíte na rozcestí cyklotras, kde se dejte vlevo - tudy již vede i modrá turistická značka.
Po modré pokračujte až na rozcestí Psí kuchyně, kde se tato setkává se značkou zelenou; tady se dejte vlevo po zelené a stoupejte na rozcestí, kde se zelená spolu se silničkou stáčí doleva (napravo od rozcestí můžete při dostatečné pozornosti vidět turistické odpočívadlo); vy však pokračujte rovně po neznačené cestě a v místě, kde se cesta větví, držte se cesty nalevo, zatímco cesta vpravo klesá k Semanínu. O kousek dále přijdete na příčnou cestu, kde se dejte doleva, ale dále se držte cesty napravo a nechte se jí dovést na asfaltku, po níž spolu s červenou, zelenou a žlutou značkou dojdete k Semanínské hájovně a kousíček za ní i k rozcestí u zastávky Česká Třebová,Kozlov,hájovna. Zde se dejte vlevo ještě se značkami, ale ihned potom značky odbočující doprava opusťte přímo po silnici, kterou později opusťte mírně vpravo na cestu, která vás dovede na rozcestí Zlatý pásek v místě, kde stejnojmenný potok překonává zelená tur. značka; na všech rozcestích předtím jděte přibližně rovně. Na tomto rozcestí se dejte doleva, kousíček spolu se zelenou značkou dojděte na odbočku doprava a následně se držte potoka až do Němčic. Dávejte dobrý pozor, abyste se od potoka nevzdálili, neboť pokračující cesty jsou mnohdy nevýraznými odbočkami. Od koryta Zlatého pásku se vzdálíte až před opuštěním lesa, po němž vyjdete na louku, cestou se necháte dovést do člupecké zástavby a zamíříte zpátky do Němčic.