Třebovskostěnská - 33km
Trasa: Němčice - Člupek - Svinná - Čes. Třebová - Hliníky - Hříva - Skuhrov - Parník - Čes. Třebová - Člupek - Němčice
Popis: Z Němčic vyjděte přes Člupek směrem na Svinnou, již procházejte hlavní cestou na křižovatku, kde tuto ulici kříží žlutá turistická trasa; ihned za křižovatkou můžete vidět protisměrnou šipku cyklotrasy 4145. Tady se dejte mírně doleva po žluté a směřujte ven ze Svinné k lesu, v němž přejdete příjezdovou silnici ke vsi pokračujíce k rozcestí se zelenou Nad Svinnou; odtud ovšem jděte dále přímo po žluté a o kus dále klesejte (přímo, ačkoliv značka vypadá nejasně) prudce dolů k městu Česká Třebová. Do něj vstoupíte ulicí Litomyšlskou, později k vám zprava přijde modrá a přijdete před železniční podjezd, před nímž značky odbočují doprava; vy pokračujte přímo Litomyšlskou ulicí kolem zastávek Sídl. Trávník, Beseda a zrušené zastávky Klenoty na světelnou křižovatku; tady jděte dále rovně Hýblovou, již ovšem opusťte - jděte po hlavní k odbočce vlevo, ovšem až k té druhé jsoucí v sousedství té první - do uličky Chmelnice. Tou se tedy vydejte doleva a za říčkou Třebovkou odbočte doprava na cestičku vzhůru k uličce Na kopečku ústící v blízkosti zadní zdi hřbitova na ulici U kostelíčka. Zde se dejte vlevo a později podél zdi vpravo. Takto přijdete na odbočku doleva spolu se z protisměru přicházející červenou značkou; sem zabočte a po okraji zástavby dojděte až na místo, kde značka zachází vpravo k silnici; dále vás červená povede kousek po silničce a u zastávky U křížku vpravo. Později v lese narazíte na rozcestí, odkud přímo pokračuje po staré trase značky místní červená a aktuální turistická značka zahýbá vlevo; vy se držte nové verze, noboť je kratší. Červená vás svede do údolí se žlutou turistickou značkou, s níž v souběhu vystoupejte Mločím dolem na rozcestí Pod palicí, kde se obě značky rozdělí, červená opustí asfaltku stoupajíc na rozcestí nedaleko Palice, kde jsou tři směry červeně značené. Vy nahoře překročte asfaltovou cestu a pokračujte s červenou k Ostrovu klesající pěšinou na cestu pod Třebovskými stěnami, jíž pokračujte rovně, i když značka jde vpravo. Vyjdete na silnici stoupající ke Skuhrovu, spolu s níž vystoupejte na hřeben, z něhož sejděte na rozcestí ve vsi. Tady se můžete dát doleva ke kostelu sv. Jana Nepomuckého, po jehož prohlédnutí se dle mapy vraťte na modrou značku jdoucí po okraji obce.
Jinak můžete jít také rovnou přímo po modré a později doleva cestou vracející se na okraj vsi. Na kraji Skuhrova se cesta stočí doprava a podél plotu sejde na louku, kde nalevo je rozcestí se žlutou a o kus dál vstupuje modrá značka do lesa pokračujíc podél Lhoteckého potoka, později přes něj a za lesem stále rovně k okraji města; zde se modrá stočí doleva a okolo rotundy sv. Kateřiny (místo po modré můžete opět odbočit podél hřbitovní zdi, abyste prošli přímo kolem rotundy) vás přivede na ulici Lidickou a jí na Staré náměstí.
Z náměstí vás již povedou všechny čtyři barvy pásových značek kolem nádraží k podjezdu, za nímž se značky rozdělují do třech směrů - vy si vyberte zelenou vedoucí okolo sochy M. J. Husa do ulice U rybníčka; dále vás zelená vlevo, vpravo a vlevo povede směrem k Horám, kde uzříte kapli Panny Marie Pomocné. Za horami zelená klesá do údolí Křivolík, kde přetíná modrou stoupaboš na rozcestí Na šklíbandě. Zde se kříží čtyři směry zelené, z nichž si vyberte ten přímý a lesem sklesejte na okraj tohoto u Svinné, z něhož půjdete po kraji osady ke hřbitovu a za ním dolů na rozcestí, kde podle značky odbočíte vlevo k lesu. Sejděte ke Zlatému pásku, za ním spolu se zelnou odbočte doprava, ale hned se dejte vpravo na neznačenou cestu podél Zlatého pásku ke Člupku; dále se držte stále cesty bližší potoku dávajíce pozor, neboť je mnohdy nevýrazná; takové menší odbočky musíte použít asi tři, než konečně vyjdete z lesa před Člupkem a na silnici se dáte doleva.