Orlickoústecká - 21,5km
Trasa: Němčice - Vlčkov - Na Mandlu - Řetová - Ústí n./Orl. - Řetůvka - Vesnička - Hor. Sloupnice - Němčice
Popis: V Němčicích se vydejte po hlavní spojovací ulici mezi centrem a Odbočkou a když se silnice směřujíc ke zmíněné křižovatce začne mírně sklánět, dejte se doprava stoupající kamenitou cestou k poli, u něhož odbočte doleva, následně spolu s cestou doprava a níže zase vpravo, abyste kolem úlů došli až na hlavní cestu Němčice - Vlčkov vycházející ze zemědělského areálu. Po ní se dejte vlevo a dojděte přímo až do Vlčkova, kde vyjdete rovnou na návsi s rozcestníkem modré turistické trasy. Na ten se podívejte a pokračujte rovně. Po jisté době odbočíte doleva a vyjdete na pole, přes nějž se dostanete k lesu. Lesem zprvu půjdete širokou cestou, až později značka odbočí doleva a chvíli jdouc terénem vás dovede na rozcestí se žlutou Vyvažadla, odkud budete, již zase větší cestou, stoupat k Antoníčkovi s novou kapličkou a níže - na rozcestí se žlutou, která zde začíná. Vy opustíte velkou cestu a sejdete pěšinou do osady Na Mandlu, jíž projdete k silnici vedoucí na Řetovou, kde na křižovatce s hlavní ulicí přejdete a dojdete k potoku Řetůvka, podél něhož (vpravo) se dostanete ke kostelu sv. Maří Magdalény, pod nímž se dáte doleva. Cesta polem vás nakonec dovede až k lesu, jímž vystoupáte na rozcestí U zabitého, odkud pokračujte přímo, zatím po modré, přes silnici zkratkou serpentýny, ale po druhé na silnici značku opusťte doleva po asfaltce, z níž v následující zatáčce přejděte na zelenou přicházející zleva. Zelená značka vás povede dolů po křížové cestě, takže až přijdete v Ústí nad Orlicí na modrou, podívejte se až na rozcestí o něco níže, kde narazíte na kapličku číslo I a pár informací o cestě. Dále by se dalo přes město pokračovat až na hrad Žampach a odtud se okruhem vrátit zpět do Ústí, odkud byste mohli pokračovat autobusem.
Okružní cesta však jde zpět po modré turistické značce, jež za zástavbou uhýbá doprava lesem směřujíc k autobusové zastávce u rozcestí na Andrlův chlum, odkud půjdete doprava po silnici kolem odbočky ke studánce k odbočce vpravo směrem k vyhlídce, kam podle modré zahněte a přímo dojděte k altánku s vyhlídkou, od něhož se vrátíte nejkratší cestou k silnici a po té budete pokračovat na rozcestí nad Řetůvkou, kde se od značky odpojte a přímo jděte klesající silnicí do Řetůvky, kde nad údolní křižovatkou můžete vidět kapličku sv. Václava (možno si k ní zajít).
Na křižovatce přejděte potok a dejte se doleva - menší ulicí zprvu podél potoka a později vpravo nahoru k pěknému stavení na kraji obce, od něhož přímo pokračuje polní cesta k lesu. V něm se držte spíše nalevo, až se dostanete na kraj hvozdu nevzdalujte se od něj, ačkoliv se cesta stáčí vpravo - vy jděte okrajem lesa po pěšině na cestu vycházející z lesa na louku ústiboš na silnici; v těchto místech také můžete vyjít na silničku nalevo, dále v přímém směru, zprvu zřejmě okrajem lesa, můžete dojít na silnici drobnou zkratkou.
Jakkoliv silnice dobudete, pokračujte po ní ke Sloupnici; nejprve zde vstoupíte do Vesničky, zde na rozcestí pokračujte vlevo do Horní Sloupnice, kde projděte zatáčku vpravo a ještě před zatáčkou doleva opusťte osovou silnici vlevo menší uličkou skoro rovnoběžnou s hlavní, jíž jděte až na její konec a dále mezi ploty vzhůru na humennou cestu, po níž se dejte doprava, nyní po žluté, jež vás však dovede jen na silnici 360, kde okrajovou cestu i žlutou značku opusťte a doleva směřujte po silnici do Němčic.