Říčská - 32,5km
Trasa: Němčice - Vlčkov - Na Mandlu - Řetová - Andrlův chlum - Kerhartice - Říčky - Luh - Hor. Sloupnice - Končiny - Podrybník - Němčice
Popis: Směřujete-li od centra obce k zastávce Odbočka, začne silnice v jednom místě klesat a o kousek níž odbočuje doprava kamenitá cesta vedoucí na okraj vsi. Tou se vydejte, na okraji obce se spolu s ní stočte doleva a následně doprava sadem mezi pole (doprava), kudy dojdete k zeměďáku, kde už se můžete napojit na cestu vlevo - vedoucí přímo do Vlčkova. Ve Vlčkově uvidíte rozcestník, vyberte si tedy modrou značku směr Ústí a zamiřte po ní na pole a k lesu. Docela dobře značená cesta lesem vás povede přes rozcestí se žlutou Vyvažadla na odpočívadlo U Antoníčka, od něhož začnete přes další rozcestí se žlutou klesat do osady Na Mandlu a dále do Řetové, kde přejdete osovou silnici a vydáte se vpravo podél potoka ke kostelu sv. Maří Magdalény. Nyní vás značka vyvede z Řetové a přes pole dovede k lesu, kde začnete dost prudce stoupat na rozcestí U zabitého; zde se dejte doleva po zelené. Od rozhledny už značka nepokračuje, neboť červená do Kerhartic byla zrušena; jděte přímo - cestou vedle rozhledny - k vysílači a od něj pěšinkou klesající serpentýnami k okraji lesa, kde se naposledy stočíte doprava, vyjdete na menší hrbolek a dojdete na silnici 360 s modrou turistickou značkou; po ní jděte doprava, ale hned před svodidly silnici opět opusťte po pěšině, jíž se, sledujíce staré značky, nechte dovést na okraj louky, kde doprava pokračujte v klesání a na rozcestí u domů se stočte vpravo, abyste podél kraje zahrady došli na cestu klesající k silnici č.315, kterou přejděte a po cestě dojděte k lávce, po níž přejděte Tichou Orlici a přímo přijďte na osovou silnici, kde už narazíte na červenou, po níž pokračujte doleva. Po čase spolu s červenou odbočíte na Říčky, zkrátíte serpentýnu a začnete stoupat k Říčkám. Nad lesem půjdete doleva a doprava a následně se od značky odpojíte, neboť tato jde k osadě Háje. Vy ale pokračujte vlevo; po čase se dostanete na okraj Říček, kde přejděte silnici a na další cestě si dejte pozor - po chvíli musíte jít doleva, abyste skutečně sklesali do údolí a nedošli slepou cestou ke skalám. V lese pak budete muset jít ještě jednou mírně doleva, abyste nakonec vyšli u železničního přejezdu, který společně s cyklostezkou přejděte a od cyklostezky se odpojte doprava k mostu přes Tichou Orlici; za ním stoupejte do osady Luh; až budete skutečvě v ní, dejte se cestou doleva. Na větším lesním rozcestí jděte mírně doprava cestou stoupající k silnici, kterou přejděte a přímo stoupejte na modrou vedoucí po hřebeni. Až na ni z nenápadné pěšinky vyjdete, zamíříte k rozcestí se žlutou, na niž přejděte; po silnici dojdete na velkou křižovatku, u níž začíná lesní asfaltka, po které vás žlutá povede, než silnička začne klesat; zde spolu se značkou odbočíte podél hrany srázu na Vilamovský kopec, u jehož vrcholu se stočíte doprava a nakonec po žluté i vyjdete z lesa a přímou cestou polem dospějete až do Horní Sloupnice, kde jděte spolu se značkou doprava; u autobusového stanoviště pak značenou trasu opusťte a z městečka vyjděte po silnici přímo, směrem na Končiny. Až silnice začne scházet do údolí, narazíte na docela velkou křižovatku, kde se dejte doleva - po nové zelené kolem poutní kapličky Panny Marie se studánkou dojdete přímo lesem a loukou na Podrybník a dále na rozcestí se silnicí č.360.