Brandýská - 36km
Trasa: Němčice - Hor. Sloupnice - Jehnědí - Oucmanice - Brandýs n./Orl. - Orlík - Sudislav n./Orl. - Vesnička - Hor. Sloupnice - Němčice
Popis: Vyjděte po silnici č.360 na Sloupnici, kde sejděte na křižovatku u transformátoru (po silnici do údolí), kde by měla začínat spojovací cesta na humennou cestu. Dostavše se na okraj městečka odbočte vlevo a dojděte k cestě jdoucí vpravo; tato vás dovede na Šuránkův kopec, kde jděte kousíček po přímé cestě, ale hned se odpojte mírně doprava menší cestou k lesu. I v lese pak pokračujte stále rovně na Vilamovský kopec a odtud přímo po žluté na silnici, k veliké křižovatce (Jehnědí,,rozc.1,5). Tady jděte spolu se žlutou doleva a doprava, ale v místě, kde žlutá opouští asfaltku doprava pokračujte po silnici do Jehnědí, které (kolem kapličky) přímo projděte na jeho druhý konec, kde opusťte silnici č.315, po níž jste zatím šli, doprava. Na všech rozcestích jděte rovně, abyste přišli na okraj Oucmanic, kde vaše malá silnička končí. Zde se dejte doleva; na prvním rozcestí s hlavní jděte doprava a kolem kapličky dojděte k autobusové zastávce, kde se dejte opět doprava a vyševše po silničce z obce jděte po této až do velké levé zatáčky, kde začíná chodníček přes pole. V lese se chodník změní v pěšinku a po té sejdete zpět na silnici, již na okraji Brandýsa. Přímou cestou přejděte Orlici i trať a dojděte ke kruhovému objezdu, kde se dejte doprava, abyste kolem pěkné sokolovny přišli na náměstí. Z náměstí stojí za to odbočit nejprve (u turistického rozcestníku) doleva - ke kostelu Nenebevstoupení Páně - a dále cestou nalevo od radnice ke hradu (který je ovšem vzhledem ke kostelu o něco výše a dále).
Až si prohlédnete náměstí s radnicí, kostel a případně i hrad, vydejte se ješte kousíček cestou napravo od radnice (po hlavní silnici) k zámku. Nakonec náměstí opusťte podle modré značky zpět k řece Orlici. Tu přejdete ještě s červenou a žlutou, ale za řekou se všechny značky rozdělí a modrá vás kolem vodárničky uvede na pěšinu prudce stoupající k osadě Orlík, kde přímo okrajem posekaného pozemku dojděte na cestu a po ní zamiřte na Sudislav nad Orlicí. Obcí s několika pěknými zajímavostmi procházejte k hasičárně, kde spolu s modrou opustíte hlavní ulici a mírně doprava si to namíříte ven z obce. Cesta nad svahem vás nakonec dovede až na rozcestí, kde začíná žlutá. Pokud nechcete riskovat neschůdnost další cesty, můžete pokračovat i po modré, ale jinak přejděte na žlutou a jděte po ní na místo, kde opouští asfaltku. Kousíček pod tímto místem začíná napravo za svodidly velmi nevýrazná cesta, která se po chvíli zlepšuje, ale také zhoršuje a právěže by v nějakých obdobích nemusela být schůdná; v takovém případě můžete sejít na pod vámi viditelnou modrou. Cesty se nakonec velmi přibližují, takže když první cestou odbočíte doprava, přijdete na rozcestí, kam zprava přichází cesta shora. Zde jděte mírně doleva (seshora mírně doprava). K cestě se pak připojí další spojka od modré a tato se stane velmi příjemnou a nakonec vás dovede až na asfaltku, s níž dojdete na silnici číslo 360, po níž jděte přímo až do Vesničky, okrajové části Sloupnice. Zde je velmi těžké popsat pokračování - musíte jít rovně kolem zastávky, přes pravou zatáčku hlavní silnice a ještě před levou zatáčkou musíte odbočit velmi mírně doleva. Cesta se bude jen zvolna vzdalovat od osové silnice a vy po ní stále rovně vystoupáte na jižní humennou cestu - stoupající cesta je ke konci malá, ale vede mezi ploty až nahoru. Po humenné cestě dojděte zpět na silnici 360 a po té se vraťte do Němčic.