Klopotská - 35km
Trasa: Němčice - Vlčkov - Na Mandlu - Řetová - Andrlův Chlum - Kerhartice - Háje - Říčky - Klopoty - Bezpráví - Perná - Sudislav n./Orl. - Hor. Sloupnice - Němčice
Popis: Z centra obce vyrazte směrem k Odbočce a po začátku většího klesání odbočte doprava na štěrkovou cestu stáčející se na kraji vsi vlevo, pak vpravo a za sadem znovu doprava kolem úlů. Pak vede mezi poli pod zeměďák, kde odbočte doleva na cestu vedoucí přímo do Vlčkova. Zde se napojte na modrou a vyrazte mírně doleva směrem na Ústí. Značka se stočí doprava, pak odbočuje mírně doleva a před kravínem pořádně doleva a stoupá k lesu. Pak do něj vstoupí doprava a docela dobře značenou cestou vede na rozcestí se žlutou Vyvažadla, odkud vede přímo, připojuje se na větší cestu a přichází k Antoníčkovi, odkud klesá na rozcestí se žlutou pod ním a dále do osady Na Mandlu. Odtud vychází na silnici a doklesává až do Řetové s barokním kostelem sv. Maří Magdalény, k němuž jde od rozcestí pěšinkou podél potoka Řetůvky. Z Řetové pak vychází po cestě polem stáčející se doleva a vedoucí k chatové osadě, za níž vstupuje do lesa a prudce stoupá na Andrlův Chlum. Na rozcestí U zabitého modrou opusťte a dejte se doleva po zelené, kterou se nechte dovést k rozhledně, kde dříve končila. Žlutá tu nevedla a červená šla po dněšní zelené z Ústí a pokračovala naší cestou do Kerhartic, kam dnes vede zkratkou podél Orlice. Takže jděte přímou cestou (nalevo od rozhledny) a přímo po pěšince kolem stožáru na místo, kde se cesta stáčí doprava a pak úplně doleva a přichází na křižovatku, kde se dejte doprava a před koncem lesa znovu doprava. Cesta se stáčí ještě více doprava a začíná mírně stoupat, takže ji opusťte mírně doleva a jděte přímo na viditelnou silnici, kde pokračujte kousek v přímém směru spolu s modrou, kterou ale ještě před svodidly na levé straně opusťte po docela viditelné pěšince doleva a pokračujte v klesání. Pěšinka se stočí doleva, pak trochu doprava a jde velmi mírně doleva. Zde se od této pěšinky odpojuje mírmě doprava pěšinka se starou značkou, jak jste již jistě zjistili, drze a zle zamalovanou na stromech takřka neviditelnou barvou. Pěšinka vyjde z lesa na louku, kde se dejte lehce doprava na okraj Kerhartic. Tady zprvu přímo, pak se cesta stočí doleva a na rozcestí jděte doprava cestou končící u domu, před nímž začíná chodníček vedoucí až k silnici, kterou přejděte a hned opusťte doleva cestou k lávce, za níž jděte přímo na místní hlavní silnici a zde odbočte doleva po již aktuální červené značce. Tato po chvíli, odbočuje doprava směrem na Říčky. Za mostem vstoupíte na zkratku, o kus výš již jen přejdete silnici a začnete stoupat k lesu (napravo je vidět hřbitovní kaplička). Na začátku lesa půjdete doprava a doleva pěšinou prudce stoupající na druhý konec lesa, kde půjdete po cestě doleva a hned doprava a pak přímo až k domům na Hájích, kde půjdete doleva a stále podél lesa až do obce Říčky, kde odbočíte doleva a spolu s modrou půjdete kolem kapličky na silnici, kterou přejdete a za ní vstoupíte na docela nevýraznou pěšinku klesající do Klopot. Tady se s modrou znovu rozdělíte a odbočíte doleva po silničce vedoucí na Bezpráví a pak stále podél Tiché Orlice a železniční tratě Kolín - Česká Třebová s hradlovými domky. Nakonec se dostanete až do Perné, kde se napojíte na silnici. Tu však po chvíli opustíte doleva, přejdete řeku i trať a přijdete na stáčení červené doprava. Zde červenou značku opusťte a jděte přímým směrem docela prudce stoupající kamenitou cestou. Tato skončí před Sudislaví nad Orlicí, kde jděte doleva po modré. Ta vás povede do obce a kolem krásné sochy, kapličky a hasičárny (u ní pryč z hlavní silnice) na pole a do lesa. Půjdete cestou s krásnými výhledy napravo (Kunětická hora) i nalevo (trať do Ústí, Andrlův Chlum) až na rozcestí Pod Lysinou, kde přejděte na zde začínající žlutou, přijděte na silnici, na veliké křižovatce odbočte doleva a hned doprava po lesní asfaltce, odbočka z níž, za zatáčkou doleva, je docela dobře označena. Značka vás dovede na Vilamovský kopec a zde odbočuje doprava a vede přes rozcestí Džbánovec na definitivní konec lesa, odkud vás povede úplně přímá cesta do Sloupnice. Tady, u křížku, žlutá vede doprava, ale vy se od ní odpojte doleva a jděte humennou cestou až k místu, kde se tato stočí doprava a okrajem obce už snad ani nepokračuje doleva nahoru. Tady zajděte do obce a ještě před silnicí se dejte doleva a hlavní silnici pak takřka přejděte do jednosměrné ulice vedoucí na cestu obousměrnou, která vás dovede až na rozcestí Sloupnice, úvoz. Kde se vydejte přímo po nové zelené, jež vás dovede po silničce až na rozcestí u zast. Vlčkov,,rozc.1,0, odkud nyní zelená vede spolu s modrou doprava a odpojuje se od ní na Podrybník. Vy ale jděte normálně po modré a silnici č. 360 do Němčic.