Choceňská - 36km
Trasa: Němčice - Hor. Sloupnice - Sudislav n./Orl. - Orlík - Brandýs n./Orl. - Mostek - Hemže - Březenice - Choceň - Kosořín - Zálší - Vračovice - Chotěšiny - Chotěšinky - Dol. Sloupnice - Hor. Sloupnice - Němčice
Popis: Z Němčic se vydejte po silnici č.360 na Sloupnici, kde je těžké poradit, snad když půjdete kus doprava, dostanete se na nějakou lepší cestu na protější okraj městečka, kde se každopádně musíte vrátit až za úroveň silnice od Němčic, kde začíná cesta od obce na Šuránkův kopec; tam je rozcestí, kde pokračujte přímo, nikoliv tedy s cyklotrasou jdoucí doleva, k lesu. V lese přijdete na rozcestí se žlutou značkou na Vilamovském kopci, odkud pokračujte přímo po žluté, jíž se nechte vést na velkou silniční křižovatku a přes ní až na konec žluté značky na značce modré, odkud pokračujte přímo po modré přes Sudislav nad Orlicí a Orlík dolů, do Brandýsa nad Orlicí, kde ještě s modrou přejděte řeku a přijděte na náměstí, ale zde se dejte po hlavní ulici vlevo - spolu s červenou značkou. U kruhového objezdu pokračujte rovně po silnici a podél plotu si zkraťte serpentýnu (staré značky). Kolem kapličky vyjdete zpátky na silnici, odkud by mělo být možné dojít vpravo po starých značkách na vyhlídku.
Dál však naše trasa pokračuje po silnici doleva. Stále rovně projděte obec Mostek i osadu Hemže s krásným poutním kostelem Nanebevzetí P. Marie, kde už vás však doprovází žlutá značka, spolu s níž se později oddělíte od silnice a sejdete k choceňskému hřbitovu, za nímž sklesáte až k Tiché Orlici, kde se můžete vydat buď kratší cestou kolem zámku, nebo delší cestou přes náměstí; cesta přes náměstí jde celá po žluté značce, cesta kratší přechází řeku k viditelnému zámku, jde kolem něj po nábřeží a za zámeckou budovou vstupuje do parku, kterým přímo směřuje k podjezdu, kde se opět spojuje se žlutou.
Za podjezdem a autobusákem se od žluté odpojte doleva a na silniční křižovatce zamiřte na napravo stoupající silnici č.317 směr Litomyšl. Silnice vás přivede do Kosořína, kde se od ní můžete odpojit doprava a nechat se místní cestou - stáčející se doleva - dovést ke kapličce a pak zpět na silnici 317.
Silnice vás povede přes Zálší a Vračovice (kostel sv. Jana Křtitele) do Chotěšin, kde ji opusťte mírně doleva a na dalším větším rozcestí, ještě v obci, se dejte mírně vpravo. Silnička vás přes osadu Chotěšinky přivede do Dolní Sloupnice, kterou projděte po osové silnici až na křižovatku nad autobusovým stanovištěm, kde doprava a hned doleva jděte na humennou cestu, jež vás přivede na rozcestí, kde se od k vám se připojivší žluté odpojuje nová zelená; zde jděte doprava po zeleně označené asfaltce na rozcestí nad Vlčkovem, kde už jste dneska byli.