Morašická - 26,5km
Trasa: Němčice - Zahájí - Litomyšl - Nedošín - Nedošínský háj - Tržek - Sedlíšťka - Morašice - Lažany - Václavky - Jiříkov - Dol. Újezd - Osík - Litomyšl - Záhraď - Němčice
Popis: Vyrazte po modré do Litomyšle a ještě na Komenského náměstí (modrá zde odbočuje vlevo na Smetanovo nám.) přejděte na červenou jdoucí ke Smetanovu domu a od něj podél Loučné na hlavní Sokolovskou a po ní až k zastávce Drogerie, kde opouští silnici, přechází železniční trať a pokračuje po silničce na Nedošín. Za Nedošínem vstupuje do lesa a spolu s okružní zelenou vede okolo kamenné kapličky s pramenem do Tržku a za ním za mostem odbočuje doleva na cestu loukou podél Morašického potoka vedoucí do Sedlíštěk s barokní sýpkou. Ze Sedlíštěk vás červená dovede ještě do Morašic, kde za kostelem sv. Petra a Pavla značku opusťte a sejděte po schodech na silnici vedoucí přes Lažany (přímo po hlavní) a po okraji osady Václavky do Jiříkova, kde jděte doprava a na další, menší, křižovatce znovu (přímo by to bylo kratší, ale tuto variantu lze doporučit například v zimě nebo za sucha, kdy jsou pole tvrdá, protože cesta je značně zarostlá).
Ať už po cestě nebo po silnici, dostanete se do Dolního Újezda, kde odbočte vlevo po silnici do Osíka, jenž celý projděte. Chodník, až na krátký úsek, vede k drůbežárně a na kopec, kde končí. Zde jděte pěšinkou až k ceduli Litomyšl a po chvíli opusťte hlavní zkratkou. Mařákova ulice po vašem návratu vyústí na kruhovém objezdu. Zde rovně a po chvilce doleva přes autobusové nádraží a za ním do podchodu, za podchodem přímo, za lávkou přes Loučnou doleva a hned doprava označeným průchodem na náměstí. Na náměstí kousek doleva a hned doprava Umrlčí uličkou ústící na Šantovo náměstí a odtud průchodem kolem kostela ke zdi klášterní zahrady. Přejděte hlavní Zámeckou a kousek napravo vstupte do Prkenné. Dále jen kousek nalevo ul. Bří Pátů a na jejím konci doleva ulicí Petra Bezruče na Jiráskovo náměstí a odtud už doprava po hlavní (V. K. Jeřábka) vedoucí až do Němčic.