Andrlochlumská - 26,5km
Trasa: Němčice - Vlčkov - Na Mandlu - Řetová - Andrlův Chlum - Řetůvka - Džbánovec - Hor. Sloupnice - Končiny - Podrybník - Němčice
Popis: V případě cesty ze středu nebo východu obce jděte směrem k zastávce Odbočka, ale kus za začátkem největšího klesání jděte doprava po cestě vedoucí za domy. Před polem se cesta stáčí vlevo podél domů a pak hned vpravo s kopečka do starého sadu. Potom jde doprava za kravín, kde se dejte doleva a pak už rovně na Vlčkov. Zde se dejte rovně po modré na Ústí nad Orlicí. Modrá vás povede přes Řetovou na rozcestí U zabitého, kde jděte doleva po zelené. Ta vás dovede na Andrlův Chlum, kde ještě nedávno končila. Jak jsem již naznačil, v době mé návštěvy to tu bylo se značkami tak trochu jinak - z Ústí vedla červená (dnes zelená) a pokračovala do Kerhartic, odkud sem sice přichází žlutá, ale úplně jinou cestou. Červená vedla rovně kolem rozhledny na rozcestí Lipovec, které je vyznačeno i v nových mapách. Až se dostanete na Lipovec, jděte doleva po modré a sejděte na okraj Řetůvky. Pak přijdete do lesa, budete stoupat a zatočíte doprava. Kus za touto zatáčkou je odbočka doleva - spránou odbočku poznáte podle toho, že hned u křižovatky je také cesta doprava. Jděte tady teda vlevo a hnedka zas vpravo do prudkého kopce. Nahoře přejděte svodidla a jděte jen pár metrů vlevo po silnici, hned zatočte znovu doleva, do lesa, spolu se žlutou, která vás dovede přes Vilamovský kopec do Sloupnice. U autobusového stanoviště žlutou opusťte a vyjděte po silnici směrem na Litomyšl, po nějaké době setoupíte do údolí, na křižovatku nad Končinským potokem, kde se dejte doleva ke končinské kapličce a studánce Sv. Václava. Odtud jděte po cestě lesem kolem lomů. Nahoře na louce pokračujte rovně po okraji lesa. Pak projděte kolem pomníčku na další, mnohem větší, louku a cesta vás dovede přímo na Podrybník. Na návsi se dejte doleva, přijdete na silnici, kde odbočte vpravo.