Sloupnická - 19km
Trasa: Němčice - Hor. Sloupnice - Na Džbánovci - Dol. Sloupnice - Končiny - Podrybník - Němčice
Popis: Jděte po modré směrem na Vlčkov a u zastávky Vlčkov,,rozc.1,0 se od ní odpojte a jděte rovně po silnici do Sloupnice. U pravotočivé zatáčky sejděte po pěšince do údolí a hned jděte zase nahoru na horní okraj městečka. V těchto místech (asi mírně nalevo) vybíhá cesta směrem na Šuránkův kopec (kříž). Zde jděte rovně. Po chvíli přijdete do lesa a dojdete na Vilamovský kopec, kde se k vám zleva připojí žlutá. Značka vás dovede až na obrovskou křižovatku se zastávkou Jehnědí,,rozc.1,5. Zde žlutou opusťte a jděte doleva po silnici. Kolem pomníku biskupa Jana Augusty a Džbánovec dojdete zpět do Sloupnice. Městečko projděte přímo po silnici kolem autobusového stanoviště, nad nímž je od pomníku pěkný pohled na klášter. Vyjděte po silnici směrem na Litomyšl, po nějaké době setoupíte do údolí, na křižovatku nad Končinským potokem, kde se dejte doleva ke končinské kapličce a studánce Sv. Václava. Odtud jděte po cestě lesem kolem lomů. Nahoře na louce pokračujte rovně po okraji lesa. Pak projděte kolem pomníčku na další, mnohem větší, louku a cesta vás dovede přímo na Podrybník. Na návsi se dejte doleva, přijdete na silnici, kde odbočte vpravo.