Velké Paseky - 713,3m n.m.
Délka: 16km
Trasa: Pustá Kamenice - Velké Paseky - Posekanec - Kam. Sedliště - Budislav - Poříčí u Litomyšle - Mladočov
Oblasti: Chrudimsko; Svitavsko
Kategorie: Na kopečky - Němčice
Start: Pustá Kamenice zast.:  680741 -> Litomyšl ->  680019 ->
680752 680029
700938 680744
700947 700938
-> Polička -> t261
Popis trasy: Od železniční zastávky vyrazte směrem do vsi (doprava); brzy však můžete odbočit mírně doleva na pole za vesnicí, abyste se pěkně podívali na kostel sv. Anny na jejím okraji a vedle něj stojící faru.
Pod kostelem se sejdete s hlavní cestou, po níž jděte doleva. Dále pokračujte k cestě vedoucí vpravo z obce a po ní stoupejte nad Pustou Kamenici. Později přijdete na cestu, kde přímá cesta od Kamenice končí; zde se dejte vlevo a následně doprava zpevněnou cestou stoupající k silnici I/34. Po této velké silnici budete muset jít až na Velké paseky. Když napravo uvidíte zástavbu, pohlédněte mezi tyto domy a silnici, kde uvidíte kótu 5. řádu 710,0m n.m., vrchol Velké Paseky na rozvodí Labe - Dunaj není označen kótou, my jsme za nejvyšší přístupné místo vyhodnotili podstavec stožáru vedení velmi vysokého napětí 400kV, ovšem přírodní vrchol je kousíček vedle; z paty stožáru se naskytne moc pěkný pohled. Od železniční zastávky Pustá Kamenice zast. jste ušli cca 3,5km.
Z vrcholu se vraťte na silnici a pokračujte mírnou zatáčkou vpravo na druhou odbočku doleva - ke stožáru. Asfaltovou cestou pak pokračujte stále rovně až na její konec na silnici č.357, kde se dejte doleva. Silnička vás jistý čas povede lesem, až narazíte napravo na asfaltku se závorou (zleva také přichází velká cesta), silnice, po níž jste dosud šli, vede přímo vycházejíc z lesa k osadě Paseky. Zde se dejte doprava a Sedlišťskými lesy pokračujte stále rovně - cesta se občas stáčí, ale většinou jde k severu - severovýchodu, pod jedním rozcestím vaše cesta klesá vpravo pod odbočkou - až k myslivně Posekanec, u níž se dejte doprava, ale u rybníčka se držte lokálního značení jdouce přímo, neboť velká cesta stáčejíc se vpravo vede k táboru. Po chvíli se dostanete na rozcestí s menší cestou přetínající tu vaši; zde se dejte doleva. Přes samotu sejdete mezi rybníky Nový a Sirůček, za nimi vyjdete na ulici, po níž se dejte doleva k centru Budislavi. Cesty se však nedržte, leč odbočte doprava ulicí vedoucí pod centrum. Z jejího konce vystoupáte po skalách, podíváte se na výhled a po chvilce uzříte zajímavý kostelík.
Od kostelíka dojděte k nedaleké silnici 359 a dejte se po ní doprava. Budete klesat do blízkosti konce vsi, kde nalevo uvidíte cestu se značkou zakazující průjezd víceméně rovnoběžnou se silnicí. Tato cesta vede ke hřbitovu a od něj, již o dost menší, pokračuje na začátek Poříčí u Litomyšle, jež celé projděte až za jeho konec. Teprve na rozcestí k Mladočovu narazíte na cílovou zastávku, ale máte-li čas, doporučujeme vám podívat se také do osady Mladočov.
Cíl: Poříčí u Litomyšle,Mladočov: 680019 -> Litomyšl -> 680741
680026 680752
680745 700938

Fotky: Svitavsko (212-253); Chrudimsko (058-074)