Semanínský - 561,1m n.m.

Oblasti: Orlickoústecko; Svitavsko
Kategorie: Na kopečky - Němčice
Start: Semanín,,Jednota: Litomyšl,Suchá -> 700945
Popis trasy: Od autobusové zastávky vyrazte ke kostelu sv. Bartoloměje a pokračujte ulicí napravo od něj, kterou hned opusťte doleva, na konci obce se stočte doprava a cestou napravo jděte až na kraj lesa, kde se dejte doprava, takřka až zpět stoupající cestou. Touto jděte přímo nahoru a u začátku klesání cesty jde doprava-zpět cesta vedoucí ke kamenné kótě (1,5km od zastávky).
Od kóty se vraťte na původní cestu a sejděte na křižovatku, kde jděte zprvu přímo po hlavní cestě, ale hned doleva cestou malou. Cesta vás dovede na větvení, kde hlavní cesta klesá, aby přešla údolí. Vy se ale dejte doprava a přímo stoupejte až na známé rozcestí Nad zlatou studánkou ležící 603m n.m.
Odtud se dejte doleva po asfaltce se žlutou, kudy klesejte na taktéž asfaltovou odbočku doprava na Strakov (rezavá šipka). Touto cestou jděte přes zatáčku doleva na zatáčku doprava, před níž se nachází kóta 550,8m (3km před Janovem).
Po nedlouhé cestě narazíte na cestu doleva, kam odbočte a sejděte po ní přímo do oblasti Stříbrné studánky, kde končí jedna lesní asfaltka. Zde se dejte asfaltovou cestou přímo vzhůru a na rozlehlé křižovatce, kde se cesta rošiřuje a stáčí doleva se od této odpojte přímo a jděte stále rovně až do Janova, kde dojděte k asfaltce napravo a po ní stoupejte doleva. Na rozcestí se dejte doleva, skoro zpět a dojděte na zastávku Trasformátor.
Cíl: Janov,,transformátor: 680742 -> Strakov*

*) Možno dojet až do Litomyšle a tam přestoupit.

Fotky: Orlickoústecko (162), Svitavsko (099-100)