Javorník - 561,9m n.m.

Oblasti: Orlickoústecko
Kategorie: Na kopečky - Němčice
Start: Česká Třebová,Svinná,rozcestí: 680741
Popis trasy: Vyrazte po silnici po směru jízdy autobusu. U odbočky vlevo překřížíte zelenou a pak vstoupíte do lesa. Po chvíli se před mírnou zatáčkou doprava zmírní klesání. Zde odbočte doleva. Cesta vás přivede na křižovatku. Zleva přichází hlavní cesta a pokračuje doprava. Ještě dost velká cesta vede velmi mírně vlevo stoupajíc po svahu kopce Javorník, který je naším cílem. Touto cestou se vydejte. Za jednou z pravých zatáček se zmírní stoupání. V těchto místech můžete opustit cestu mírně doprava, ale můžete to udělat i později. Já jsem každopádně kótu neobjevil, takže jestli to dokážete, tak mi, prosím, napište. Každopádně se nacházíte v oblasti vrcholu kopce, asi 2,5km od výchozí zastávky.
Z oblasti vrcholu se vraťte na původní cestu. Tato se za chvíli stáčí doprava a zde máte několik možností. Je samozřejmé, že můžete pokračovat po této cestě doprava, dále můžete jít rovně, což je neověřené, ale asi nejlepší. O kus níž se z obou cest stočte doleva a snažte se podle mapy dojít do Přívratu. Dále můžete jít jednoduše doleva. Cesta sice vypadá nevěrohodně, ale dole jsem viděl její konec. Ale pokud se chcete vydat popsanou cestou, jděte doleva, ale hned mírně doprava. Tato cesta ještě docela dobře vede až na větší cestu, kde se dejte doleva a přímo po této se dostaňte až pod dráty, kde (za nimi) odbočte doprava, ale dráty zpět nepodcházejte. Jděte stále cestou nejbližší drátům, případně i po okraji průseku. Až se dostanete na kraj lesa, odbočte doleva. Cesta vás dovede na kraj Přívratu, kde odbočte doprava po asfaltce. Obec projděte přímo po hlavní a rovně dojděte až do Malého Přívratu, kde se napojte na žlutou, která vede ze silnice napravo od hospody a začíná stoupat. Cesta se později stočí doleva a za chvíli žlutá odbočuje doprava. Vy odbočte také doprava a po žluté se dostaňte až na její konec na rozcestí Pod Antoníčkem, kde se dejte doleva po modré, ale tu opusťte hned u Antoníčka cestou vpravo. Jděte stále přibližně rovně (za chvíli trochu doprava, pak velmi mírně doleva - cesta jen opravdu mírně klesá a později stejně intenzivně stoupá) na křižovatku, kde kousíček napravo je kóta 556,9m, tedy Řetová. Odtud je to asi 1km do cíle.
Já jsem zkusil jít dále doprava cestou kolem kóty a nakonec jsem zcela intuitivně objevil tu úplně spránou cestu - jděte přímo již zaběhnutým směrem, ale cestu opusťte druhou velmi malou cestou vpravo - je opravdu kousek od vrcholu tam, kde se lehce změní prostředí. Cesta se po chvíli osvobodí od trávy, zvětší a začne klesat po okraji prudkého svahu. Až vyjde z lesa, naskytnou se vám krásné výhledy, ale cesta je tu opět zarostlá, takže je lepší namířit si to přímo přes louku k zastávce - ta se nachází za napravo viditelným hřištěm. Na silnici je lepší vyjít po cestě, která začíná na louce.