Značená trasa 1906 s prodloužením
Česká Třebová -> Kozlovský kopec + p. - 10,5km

Délka trasy od železniční stanice je cca 11km.
Měřeno krokoměrem od pivovaru 10,35km.

Trasa: Čes. Třebová - Kozlovský kop. - Janov
Oblasti: Orlickoústecko; Svitavsko
Start: Česká Třebová,,pivovar: 700820
Popis trasy: Ze zastávky Pivovar vyjděte po hlavní ulici směrem na Litomyšl - po modré značce, zatím společně se žlutou. Po chvíli se značky rozdělují a modrá vás vede doleva na cestu údolím Křivolík, jímž budete pozvolna příjemnou cestou stoupat přes rozcestí se zelenou a kolem historického skanzenu na louky nad Kozlovem, kde vyjdete na silnici a zamíříte po ní doprava ke křižovatce, na níž se dáte vlevo - spolu se zelenou a žlutou na rozcestí pod Kozlovským kopcem, odkud můžete v případě zájmu vyjít na vrchol s rozhlednou.
Modrá odtud dnes pokračuje dál do Semanína - je to také pěkná cesta, kterou vám mohu doporučit, ale dnešní trasa byla napsána před jejím vyznačením, a tak vás nyní povedu do Janova. Nejprve tedy pokračujte rovně po silnici po červené, zelené a žluté; kousek před křižovatkou si můžete cestu trochu zkrátit vlevo přes louku, každopádně dojdete k zastávce Kozlov,hájovna, kde buď opustíte silnici doprava, případně ji (z louky) jen přejděte, a budete pokračovat stále po všech třech značkách lesní silničkou až na rozcestí Nad Zlatou studánkou na vrcholu 603,0m. Zde se značky rozcházejí - vy jděte dál mírně vpravo po silničce a pak už stále rovně; již na vrcholu se odpojila červená, hned pod ním odbočí zelená a o kus dál i žlutá, takže vy půjdete bez pěšího turistického značení. Silnička vás vyvede z lesa a po chvíli přijdete do Janova, kde sejděte do údolí potůčku, jejž přejděte, dejte se doprava a pak vlevo po schodech ke hřbitovu s kostelem sv. apoštolů Filipa a Jakuba. Před ním je centrální autobusová zastávka.
Cíl: Janov,,pošta:  680801 -> Litomyšl ->  680816
680856 700820

Fotky: Orlickoústecko (b29); Svitavsko (508)