Značená trasa 1858
Suchý vrch -> Studenský horní les - 15km

Délka základní trasy (1858) je 11,5km.
Měřeno krokoměrem (z Orliček do Studeného) 15,46km.

Trasa: Orličky - Hvězda - Suchý v. - Bradlo - Stanovník - Těchonín - Studené
Oblasti: Orlickoústecko
Cesta z Orliček: Pokud tuto trasu půjdete o víkendu v sezoně provozu cyklobusů, můžete výhodně začít v Červenovodském sedle - na zastávce Orličky,,odb. Suchý vrch; na vrchol odtud vede zelená turistická značka.
V opačném případě vystupte na zastávce Orličky,,obecní úřad, od níž se (stoupající uličkou proti směru jízdy od Jablonného) můžete podívat ke kostelu sv. Jana Nepomuckého, ale pak vyrazte na opačnou stranu - nahoru (po směru jízdy), a to po červené značce, opouštějící hlavní ulici stoupajíc nadále vesnicí na její severní okraj, kde projdete po pěšince přes zahradu a budete stoupat k lesu, v němž vás červená přivede až na rozcestí v sedle Hvězda. Tam se sejdete se zelenou a společně budete stoupat vlevo na Suchý vrch (995,0m n.m.), v sedle pod nímž se nachází rozhledna a také turistické rozcestí, na kterém začíná modrá značka s číslem 1858.
> doprava do Orliček
Start: Suchý vrch
Popis trasy: Vy však jděte po červené po cestě, kterou dříve vedla také modrá, a sice přes vrchol Bradlo s krásným výhledem; pod ním se značky zase sejdou a přicházejí na rozcestí U tří pánů, kde se dejte doleva, už jen po modré. Ta jde na prvním rozcestí rovně - trošku se vrací, ale za chvíli odbočí doprava na pěšinku, po níž vás povede dolů na větší cestu. Zde půjdete rovně a i nadále budete klesat údolím k hájovně Zakopanka, od níž budete pokračovat Kobylím dolem, z nějž nakonec jen mírně vystoupáte, vyjdete na pole a následně na silnici, po níž zamíříte vpravo na Stanovník. Za odbočkou do této osady jsou nalevo kasárna, v úrovni jejichž konce opustíte silnici doleva, za koncem plotu se stočíte doprava a přijdete ke kravínu, za kterým vás modrá povede doleva uličkou, za níž klesá pěšinkou napravo; mírně vlevo by měla být zkratka k železniční zastávce, ale klidně to vemte dolů po značce, překonejte železniční trať a vydejte se doleva k železniční zastávce, od níž sejděte vpravo po schodech, dojděte k Tiché Orlici, přejděte ji a kousek napravo začněte podle značky stoupat do lesa. Nad ním pak vyjdete po pěšince až na silnici, po níž se dostanete do vesničky Studené. Kousek před kostelem, u nějž modrá odbočuje doprava, je malá autobusová zastávka Studené,,dolní, na níž trasa končí, ačkoliv modrá vede ještě pár set metrů vzhůru do lesa, aby skončila na rozcestí s červenou. Pokud zde budete mít dost času, doporučuji vám, prohlédše si kostel, vyjít po modré k lesu a pak vystoupat ještě kousek po louce, z níž je moc pěkný rozhled.
Jestliže tuto trasu půjdete o víkendu, nebudete moci skončit ve Studeném a budete si trasu muset trošku prodloužit; v tom případě můžete dojít třeba na autobus do Nekoře nebo na vlak do Jamného nad Orlicí.
Cíl: Studené,,dolní (> doprava)