Značená trasa 1852
Lanšperk -> Čihák - 27,5km

Délka základní trasy (1852) je 25km.
Měřeno krokoměrem 30,1; základní trasa 27,52km.

Trasa: ŽST Lanšperk - Valdštejn - Červená - Jankovice - Letohrad - Šedivec - Nekoř - Údolí - Pastviny - Lhotka - Klášterec n/Orl - Amerika - Zemská brána - Čihák - Čes. Petrovice
Oblasti: Orlickoústecko
Rozložení: v Pastvinách (16,5+11km)
Start: Dolní Dobrouč,Lanšperk,žel. zast. (> doprava)
Popis trasy: Od nádraží vyjděte po modré značce po cyklostezce podél Tiché Orlice. Po chvíli řeku přejdete a dostanete se k dolnímu okraji Hnátnic, kde jde modrá doleva, ale vy to klidně vezměte doprava a hned za mostkem opět dál po cyklostezce, k níž se za čas modrá zase připojí a společně dojdete na Valdštejn, kde půjdete spolu se zelenou doprava, stočíte se doleva a před Orlicí se rozejdete - modrá a cyklostezka pokračují doleva na Červenou, kde se můžete podívat na kapličku vlevo na kopečku.
Za chvíli na rozcestí pokračuje modrá - přeložená - rovně, ale velkou zacházkou přes kopec, takže vy to vemte vpravo po cyklotrase a za mostem doleva na cyklostezku, již za zákrutou opusťte vlevo po můstku, za nímž by měla vést po druhém břehu cesta do Jankovic, kde se připojí na hlavní ulici vstupující do Letohradu. Po ní jděte až k odbočce doleva, po níž hlavní opusťte a stoupejte k náměstí, jež si prohlédněte a zamiřte napravo k turistickému rozcestí, z nějž jde modrá malou uličkou naproti zámku k podjezdu pod tratí. Za ním se odpojí od žluté a stoupá alejí, již pak zbytečně opouští doprava; vy jděte rovně kolem kaple pěšinkou lemovanou stromy až na silnici, po níž kousíček stoupejte, ale pak ji spolu s modrou opusťte doprava na cestu po okraji lesa. Ta stoupá, až nakonec odbočí doleva a sklesá na dolní okraj Šedivce, aby vesničkou stoupala ke kříži, kde můžete pokračovat zkratkou rovně, nebo se dát mírně doprava k viditelnému kostelu Nanebevzetí P. Marie.
Od kostela jděte spolu s přeloženou značkou k silnici č.11, kde však modrou opusťte a jděte po silnici kousek vlevo na křižovatku, kde se sejdete s kratší cestou; tam se dejte doprava (z kratší cesty rovně) na silničku, po níž vyjdete na kopeček s krásným rozhledem a pak budete klesat k zatáčce doleva. Před ní silnici opusťte na cestu vpravo, jež sejde do údolí stáčejíc se vlevo a pak jím doklesá do Nekoře, kde se dejte doleva. Spolu s novou variantou modré jděte kolem husitského kostela (u nějž začíná červená) na křižovatku, za níž vás modrá povede prudce doprava na stoupající cestu, jež později vstoupí do lesa, jímž vede kolem vodní nádrže Nekoř na Divoké Orlici do osady Údolí s kapličkou, odkud uvidíte také hráz pastvinské přehrady. Zde modrá přejde potůček a vystoupá na příjezdovou cestu, po níž dorazí na silničku podél vodní nádrže Pastviny. Po ní půjdete kolem Studenské zátoky na místo, kde můžete odbočit doleva ke kapličce.
Nedaleko za tímto místem, za zatáčkou doprava, opouští modrá silnici vlevo na stoupající pěšinku. Po ní vyjdete ke hřbitovu, za nímž dorazíte na centrální křižovatku v Pastvinách s parkovištěm a autobusovou zastávkou, kde si můžete trasu rozložit (> doprava).
Odtud pokračujte rovně po silničce klikatící se kolem horního konce přehrady nejprve společně se zelenou, jež se před historickým silničním mostem odpojuje a vy již jen po modré půjdete přes Lhotku do Klášterce nad Orlicí, kde přejdete (na křižovatce vlevo) Orlici ke kostelu Nejsv. Trojice, u nějž se modrá rozděluje. Vy pokračujte doprava stoupající cestou; nahoře odbočíte na pěšinku vedoucí kolem chalup k lesu, jímž přijdete do severní části Kostelce, kde po uličce sejděte k mostu a pokračujte po cestě podél Divoké Orlice do osady Amerika, na jejímž konci projdete táborem a vstoupíte do přírodní rezervace Zemská brána v CHKO Orlické hory. Tou půjdete podél divoké řeky a kolem bunkru R-S54 k opravené Pašerácké lávce, již přejdete a vystoupáte kus nad Orlici, abyste následně sešli zase k ní a vyšli na silničku u mostu; odtud pokračujte doprava po stoupající silnici podél Hraničního potoka. Spolu s červenou tak dojdete do osady Čihák.
Cíl: Klášterec nad Orlicí,,chata Čihák
Cesta do Českých Petrovic: V sezoně o víkendech jezdí na Čihák cyklobus linky 700949; jindy odtud musíte dojít do Českých Petrovic.
Tam se dostanete jednoduše po silnici (a červené značce).