Značená trasa 0444 - etapa C
Ostrov -> Litomyšl - 26km

Trasa: Ostrov - Hliníky - Čes. Třebová - Kozlovský kop. - Strakov - Černá h. - Litomyšl
Oblasti: Orlickoústecko; Svitavsko
Rozložení: u Semanínské hájovny (13+13km)
Start: Ostrov,,hájovna: 680741 -> Česká Třebová -> 700944
Popis trasy: Ze zastávky Ostrov,,hájovna vyjděte proti směru příjezdu autobusem od České Třebové po silnici č.315, k níž se po chvíli připojí červená turistická značka; přijdete do lesa a budete stoupat serpentýnou vlevo do zatáčky vpravo, kde ji opustíte a stoupajíce půjdete pěšinou na cestu, po níž se budete ubírat celkem dlouho po vrstevnici i mírně dolů k další pěšině napravo, jíž dostoupáte na hřebenovou cestu s rozcestím červených Palice, rozc., odkud pokračujte přímo dolů Mločím dolem na rozcestí Doly, kam přijdete společně se žlutou a poblíž něhož se nachází studánka. Od rozcestí budete zase stoupat do chatové osady, kde se stočíte vpravo, přiševše na silnici se dáte vlevo a následně zase vpravo za zahrady, kudy davše se doleva půjdete přímo ke hřbitovní zdi, za níž se nachází rotunda sv. Kateřiny. U hřbitova jděte vlevo kolem vstupu na něj a dolů zpět na hlavní ulici, na níž se již spolu s modrou dáte vpravo a stále rovně půjdete přes náměstí až k nádraží, kde se již po všech čtyřech značkách stočíte doprava, projdete podjezdem a následně již po samotné červené půjdete skrz park Javorka na rozcestí s okružní žlutou, kde se dáte doleva a spolu se žlutou turistickou značkou budete stoupat nejprve po silničce, pak zkratkou do serpentýny a jen po červené dále lesem až na Kozlovský kopec s rozhlednou, z něhož sejdete po asfaltové cestě na rozcestí na silnici, po které půjdete spolu se zelenou a žlutou doleva; na křižovatce, kde přímo již silnice nepokračuje, jdou značky doleva a doprava (můžete si také zkrátit cestu po louce); v místě opuštění větších silnic doprava na asfaltovou lesní cestu se nachází autobusová zastávka Česká Třebová,Kozlov,hájovna, kde si můžete trasu rozložit (> doprava).
Dále jděte po všech třech značkách na rozcestí na vrcholu Nad Zlatou studánkou v nadmořské výšce 603,0m; zde se spolu s červenou dejte doprava a lesními pěšinami a cestami kráčejte kolem Zlaté studánky kousek pod vrcholem dlouho až do Strakova. Tam sejdete k Dolnímu rybníku, přejdete přes jeho hráz a budete zase stoupat na náves s kapličkou, odkud budete pokračovat přímo po silničce ven z obce a k lesu Černá hora, kde po chvíli odbočíte doprava na pěšinku, jíž dojděte až do Litomyšle, kde přijdete ke hřbitovu, na nějž zezadu vstupte, u kapličky sv. Anny se dejte doprava, vyjděte zpět na ulici s červenou, sejděte na hlavní, kde se podle značky dejte doprava a vyjděte ke zdi klášterní zahrady, při níž se také nachází zastávka Zámek.