Značená trasa 0444 - etapa B
Mladkov -> Ostrov - 36,5km

Trasa: Mladkov - Vys. kámen - Bouda - Bradlo - Suchý v. - Hvězda - Orličky - Benátky - Jablonné n./Orl. - Bystříčko - Kalhoty - Hor. Čermná - Mariánská h. - Jakubovice - Ostrov
Oblasti: Orlickoústecko
Rozložení: v Jablonném nad Orlicí (18+18,5km)
Start: Mladkov (> doprava)
Popis trasy: Přímo kolem mladkovské železniční zastávky prochází červená turistická značka stoupajíc okolo radioaktivní studánky Knížete Rastislava na hřeben Bukovohorské hornatiny. Nejprve vás vyvede na Vysoký kámen a dále půjdete pevnostní linií pod kopec Bouda, u něhož se nachází dělostřelecká tvrz; na Boudě si vyberte červenou stoupající dále k Suchému vrchu, nejprve však na o něco málo nižší vrchol Bradlo s krásnými výhledy. Mezi oběma kótami pak narazíte na rozhlednu Suchý vrch.
Červená následně vyjde na vrchol Suchého vrchu klesaboš do sedla Hvězda, kde se dává doprava a klesá dále do Orliček; dlouhé vsi, v jejímž středu uvidíte kostel sv. Jana Nepomuckého. Před dolním koncem Orliček červená značka odbočí vpravo stoupaboš silnicí vzhůru nad obec, kde silnici opustí, aby nad údolím Orličského potoka směřovala k Jablonnému nad Orlicí. V něm vás červená povede vlevo a uličkami k hlavní silnici č.11, na níž značku opusťte a pokračujte o něco výše skoro přímým směrem ke kostelu sv. Bartoloměje; proševše kolem něj narazíte na cestu dolů k náměstí. Později na autobusovém stanovišti či železniční stanici si můžete trasu rozložit (> doprava).
Červená totiž pokračuje k nádraží a na okraji města se jme stoupat od Orlice odbočivši doleva. Později klesá do Bystříčka a vedouc po silnici (v jednom místě můžete udělat zkratku po louce) přichází do osady Kalhoty, kde odbočí vpravo klesaboš na okraj Horní Čermné, jenž pouze přetne šeboš k rozcestí se žlutou Pod Mariánskou horou, z něhož vedou obě značky společně na Mariánskou horu s křížovou cestou a kostelem Narození P. Marie. Dále červená stále v doprovodu žluté značky vede doprava, následně dělá menší vingl vpravo směřujíc později již samostatně k silničce na Jakubovice, po níž vás k obci přivede a vy, máte-li po uražené vzdálenosti ještě chuť, můžete jít kolem viditelného kostela sv. Antonína Paduánského.
Závěrečný úsek cesty je celkem dobře značen; jedná se o dlouhou cestu lesem a polem až k Ostrovu. Zde můžete využít zastávku Hostinec, na některé linky však budete muset dojít osovou ulicí (později neznačeno) až na centrální zastávku Pošta u kostela sv. Mikuláše. Poslední možností, neměli-li byste zájem o vidění kostela a zároveň stihli přímý spoj na Českou Třebovou, by byla cesta po červené na zastávku Hájovna na silnici blíže Skuhrovu.
Cíl: Ostrov,,pošta (> doprava)