Značená trasa 0419 - etapa B
Žampach -> Ústí nad Orlicí - 25km

Trasa: Žampach - Písečná - Pustiny - Letohrad - Kunčice - Vápenky - Dol. Dobrouč - Horákova kaple - Ústí n./Orl.
Oblasti: Orlickoústecko
Rozložení: v Dolní Dobrouči (13,5+11,5km)
Start: Žampach:   680741 -> Česká Třebová ->   640112 ->
  700938   640384
  700947   680811
  700996   690240
-> Ústí nad Orlicí ->   700932
Popis trasy: Ze zastávky Žampach jděte vpřed kolem zámku, ale jen k místu, kde červená značka (0419) odbočuje doprava; zde se vydejte podle ní po cestě směřující k samotám a dále k lesu, za nímž zahnete doleva a sejdete na dolní okraj obce Písečná, kde nejprve půjdete doprava spolu se zelenou, ale po chvilce vlevo prudkou pěšinou vzhůru lesem k osadě Pustiny, za níž vyjdete k cestě alejí směřující k poutnímu místu Kopeček nad městem Letohrad. Za kaplí sv. Jana Nepomuckého sejdete ke hřbitovu, u něhož se dejte vpravo do zámeckého parku, jímž projděte k zámku a jeho areálem na náměstí.
Náměstí opusťte vpravo - stále po červené - a kolem parkoviště supermarketu miřte na Kunčice, kde značka prudce odbočuje doprava stoupaboš k lesům na hřebeni mezi Tichou Orlicí a Dobroučkou; většinou lesem stále v podobném směru dojdete k pramenu Vápenka, za nímž se stočíte vpravo klesaboše k Dobroučce, podél níž pak budete pokračovat do Dolní Dobrouče, kde hned na křižovatce s osovou silnicí u kostela sv. Mikuláše narazíte na zastávku Na Rychtě, odkud můžete celkem pohodlně dojet do Ústí, ale i Letohradu, Lanškrouna a jinam (> doprava).
Jinak se dejte podle značky doleva a později vpravo opět stoupaboše k lesu, na jehož začátku narazíte na křížovou cestu vedoucí k nedaleké Horákově kapli Panny Marie Matce ustavičné pomoci u studánky. Dále jde červená po schodech na rozcestíčko nad kaplí a vlevo vzhůru; pěšina později vyjde na větší cestu a dále na cestu zpevněnou; po ní pak značka pokračuje snad dobře vyznačena až ven z lesa a k rozcestí s odpočívadlem u orlickoústeckého letiště. Zde se dáte doprava a silničkou dojdete na silnici č.360 a žlutou značku na okraji Oldřichovic, po níž se vydáte vlevo a později, když červená spolu se žlutou odbočuje doprava, můžete jít přímo na zastávku na křižovatce u červeného buku Tvardkova.
Pokud se vám tato zastávka, kam jezdí hlavně vybrané spoje linky 700942, nebude hodit, nechte se dovést značkami na autobusové nádraží.