Značená trasa 0419 - etapa A
Kostelec nad Orlicí -> Žampach - 26,5km

Trasa: Kostelec n./Orl. - Pod Lipovou strání - Suchá Rybná - Vrbice - Draha - Potštejn - Brná - Litice n./Orl. - Pustina - Čes. Rybná - Hejnice - Žampach
Oblasti: Kněžnorychnovsko; Orlickoústecko
Rozložení: v Litici nad Orlicí (17+9,5km)
Start: Kostelec nad Orlicí,,náměstí: 680752 -> Choceň -> 660141
Popis trasy: V Kostelci si nejprve prohlédněte náměstí - u zadního rohu je malý kostelík; pak pokračujte vpřed - k radnici, z náměstí a doprava ke kostelu sv. Jiří.
Zde začíná červená značka číslo 0419, po níž, spolu se žlutou, sejděte k Divoké Orlici, již přejděte. Nakonec přijdete ke kapličce pod Lipovou strání, od níž budete doprava stoupat na stráň, pokračovaboše nahoře doleva - po stráni. Po té dojdete na silnici a po ní do Suché Rybné, nad níž na křižovatce přímo přetnete modrou - jdoucí po jiné silnici. Kolem rozhledny přijdete do Vrbice, kde nad kapličkou odbočte doleva. V další osadě, Draha, půjdete doprava a po cestě půjdete do lesa, kde po nějaké době opustíte velkou cestu, abyste klesali přímo dolů, k Potštejnu. Ještě před ním se připojíte na silnici, kterou ovšem v zatáčce opustíte a cestou po louce dojdete do vsi, kde můžete buď jít přímo kolem zámku a kostela sv. Vavřince, nebo za mostem přes Orlici doprava a po značkách přes hrad; samozřejmě by se při větší zacházce dalo zvládnout obojí.
Červená (směr Litice nad Orlicí) vás dále povede po silničce do Brné. Ze vsi budete pokračovat podle Divoké Orlice do Litice, kde před chaloupkou začíná odbočka stoupající ke hradu.
Od odbočky dojdete po silnici k fabrice, u níž přejdete Orlici a dojdete k nádraží, kde si můžete trasu rozložit (> doprava).
Od nádraží budete stoupat na větší cestu, po níž nakonec dojdete ke stavbě, u níž se dáte doprava a přes osadu Pustina přijdete na křižovatku se silnicí nad Českou Rybnou. Silnici přejdete a nakonec sejdete k rybenské škole, pod níž půjdete doprava a mírně doleva vyjdete z obce po silnici na Hejnice. Hejnicemi půjdete až na náves, kde jde červená mírně doleva - vzhůru ke hřbitovu. Cestou dojdete k lesu, jímž vás cesta dovede na silnici, po níž půjdete vlevo, do vsi Žampach.
V Žampachu se můžete podívat po odbočce ke zřícenině hradu na kopci i k zámku přímo v obci; nakonec přijděte na hlavní místní křižovatku, pod níž, na samém okraji vesnice, je autobusová zastávka.
Cíl: Žampach:     700932 -> Ústí nad Orlicí -> 640112 ->
t010
-> Česká Třebová ->   680741

Fotky: Kněžnorychnovsko (054-067); Orlickoústecko (433-468)