Značená trasa 0416
Nekoř -> Adam, st. hran. - 12,5km

Délka základní trasy (0416) je 11km.
Měřeno krokoměrem 12,88km; základní trasa 11,26km.

Trasa: Nekoř - Brodek - Studený - Vlčkovice - Kašparova ch. - Čes. Petrovice
Oblasti: Orlickoústecko
Start: Nekoř,,náměstíčko (> doprava)
Popis trasy: Vystoupíte-li skutečně na zastávce Náměstíčko (některé spoje jedou kratší cestou a ze zastávky byste museli vyjít kousek nahoru), je přímo u vás rozcestník, kde začíná červená značená trasa 0416. Podívejte se tedy na protestantský kostel a vyrazte stoupající asfaltkou. Cesta vás přivede do osady Brodek, kde půjdete doleva a doprava, abyste opět stoupali, tentokrát na rozcestí se žlutou Dolní Studenský les na kraji lesa kopce Studený. Pěšinou ještě přejdete jeden dolík, ale z rozcestí s modrou Horní Studenský les už budete stoupat na 721m vysoký kopec Studený. Pod vrcholem se stočíte doleva, ale právě proto si při klesání musíte dávat pozor, abyste níže šli doprava a následně se od cesty odpojili doleva - na Vlčkovice. Před nimi již vstoupíte na větší cestu, v obci přetnete silnici č.312 a přijdete ke kapličce, u níž odbočíte doprava a po chvíli půjdete doleva stoupaboše na Kostelní vrch. Nahoře dojdete k lesu, kde se stočíte mírně doprava přetnuboše linii řopíků (cesta možná vede trochu jinak, než je vyznačena v mapě). Přejdete průsek drátů a přijdete ke konci lesního úseku, kde jde červená doleva, ale vy se můžete podívat doprava - k bunkru K-S36.
Až budete pokračovat po červené, uvidíte nejprve K-S37 a kousek od cesty i K-S38, na jehož stropnici je relativně špatný přístup, ale o to lepší je z ní výhled. Vzdalujíce se od bunkrů přejdete silnici a cestou s výhledem na České Petrovice dojdete na rozcestí u státní hranice, kde červená 0416 končí. Budete-li mít málo času, můžete si cestu zkrátit pěšinkou k silnici, čímž se ale připravíte o docela pěkný výhled od hranic.
Cíl: rozcestí pod Kašparovou chatou (Adam, st. hran.)
Cesta do Českých Petrovic: Na silnici se na rozcestí červených dejte doleva a scházejte ke kruhovému objezdu s autobusovou zastávkou Čes. Petrovice,,křiž. na Adam. Přímo po petrovické osové silnici se můžete podívat také ke kostelu sv. Petra a Pavla.