S2: Uhersko - Vys. Mýto - 16km
Oblasti: Pardubicko; Orlickoústecko
Kategorie: Proti proudu Loučné
Start: Uhersko: 700820 -> Česká Třebová -> t010
Popis trasy: Ze železniční stanice Uhersko se vydejte ve směru vlaků na Českou Třebovou a u přejezdu odbočte doleva po silničce k obci Uhersko. Přejdete ostrov na Loučné a dorazíte do zástavby, kde se hned ze začátku dejte doprava. Silnička vás povede na křižovatku u železničního podjezdu, odkud můžete jít pohodlnější, ale delší cestou po silnici (rovně, ona se hned stočí doleva a za chvíli se dáte doprava na Sedlíšťka), nebo vpravo pod trať a ještě před prvním mostem na cestu doleva k jakési louce či poli, kde cesta končí; travnatým porostem půjdete asi 700 m přímo mezi tratí a řekou k podjezdu nalevo, z nějž přichází cesta, po níž pokračujte (stejným směrem, jen kousek napravo) do Sedlíštěk, v nichž dojděte na náves, kde se dejte vlevo ke hlavní ulici, po níž pokračujte doprava (tudy už vede i delší cesta).
Přijdete do vsi Radhošť, jíž procházejte rovně až ke kostelu sv. Jiří s dřevěnou zvonicí napravo nad silničkou; od něj sejděte zpátky na ulici a dojděte po ní do zatáčky pod kostelem, kde ji opusťte, přejděte lávku přes Loučnou a zamiřte mírně vlevo. Za chvíli uvidíte, že prostředkem louky vede cesta, jež vás přivede zase na silničku, po které se dejte doprava a dojděte na křižovatku u dvora Malejov, před níž opustíte ostrov na Loučné a z níž pokračujte vlevo do Janoviček, kde jděte po hlavní přes náves s kapličkou. Za vesničkou podejdete silnici č.35 a vstoupíte do části Zámrsku u nádraží; zde na křižovatce jděte doprava a stoupejte ven ze čtvrti a k okraji Nové Vsi, kde hned na začátku odbočte mírně vlevo na malou ulici s průjezdem zakázaným klesající zpátky k Loučné. Pokud se nechcete podívat na památky v centru Zámrska, dejte se ještě před mostkem přes řeku doprava; na konci přímé cesty pak doprava po modré. Jinak přejděte Loučnou a pak jděte vpravo kolem samoobsluhy do ulice údolím, jež vás přivede na modrou, po níž stoupejte vlevo ke kostelu sv. Martina a zámku. Od nich se vraťte, spolu s modrou přejděte Loučnou, za ní se dejte znovu vlevo a následně vpravo, načež se spojíte se zkratkou.
Modrá vás vyvede ke skládce a průmyslovému areálu, kde se stočí doleva a dole se dá vpravo, aby přišla na silničku u statku, po níž pokračuje doprava. Vy se zde však od současné značky odpojte a dejte se vlevo po její staré variantě. Přeševše Loučnou odbočte doprava - stezka by měla vést okrajem porostu, my jsme šli až cestou po poli, čímž jsme si ovšem zašli. Správná cesta by měla jít pořád rovně, skoro celou dobu víceméně kopírujíc Loučnou klikatící se napravo od ní, až nakonec vyjde z porostu a vede přímo přes louku k železniční trati, již přeševše už uvidíte kousek napravo lávku pro pěší, přes niž se dostanete k plovárně na okraji Vysokého Mýta. Tady jděte přímo na parkoviště a podobného směru se držte až do chvíle, kdy budete muset jít už po hlavní ulici, kudy přichází i stávající modrá. Pokud se chcete dostat nejkratší cestou na autobusové nádraží, vemte to přímo po hlavní, ale jinak můžete spolu s modrou odbočit vlevo do boční ulice a později jít za garážemi stoupající ulicí mírně doprava (nahoře podél hlavní doleva), nebo také dojít po modré až do centra. To už je na vás.