Z Chebu do Aše - 35km
Měřeno krokoměrem od Klesti 26,63km; celá trasa 35,51km.
Trasa: příp. prodloužení z Chebu - Klest,rozc. - Cetnov - Bříza - Pomezná - Aš
Oblast: Západní Čechy
Možnosti: 8,5km - prodloužení z Chebu
                -1,5km - vypuštění hraničních mezníků u Nového Žďáru
                -3,5km - vypuštění Aše
                rozložení u Libé (13,5(22)+17km)
Cesta z Chebu: Z nádraží vyrazte po červené ulicí Svobody, stále rovně přejděte hlavní Evropskou a Májovou a potom se od červené odpojte doleva do ul. Obrněné brigády. Obejdete kostel a přijdete ke klášteru s kostelem sv. Františka. Tady jděte doprava uličkou mezi kostely a od nich dojděte na Dlouhou, po níž se dejte doprava a pak hned doleva do Jateční vedoucí na centrální náměstí Krále Jiřího z Poděbrad. Prohlédněte si hlavní náměstí a projděte ulicí Kostelní na Kostelní náměstí s velikým kostelem sv. Mikuláše a Alžběty (nejlepší pohled je na něj z druhé strany z Kasárního náměstí). Od kostela se vzdalte po Kostelních schodech (nalevo z pohledu od nám. Krále Jiřího z Poděbrad) do Kamenné, kde se podívejte nalevo na dominikánský kostel a klesejte již opět po červené kolem zvláštní kaple pod hrad, kde se můžete podívat po schodech nahoru a případně i dovnitř. Dále vás červená povede přes krytou lávku a podél Ohře k rozhledně, dále nahoru nad přehradu Skalka, na níž budete mít krásný výhled z Chebské stráže (altánek). Z vyhlídky dojdete do osady Skalka a kolem chat na křižovatku na Vydrholci, kde se dejte doleva po silnici a po cyklotrase. Přijdete k nájezdu na silnici č.6, k níž se nepřibližujte, ale jděte po červené směrem na Cetnov.
Doprava do Chebu: Rt171+170
Start: Cheb,Cetnov,rozc. - doprava: Rt171+170 -> Cheb -> 410010
                                                          141104 /
                                                          142106 /
                                                          410420 /
Popis trasy: Z křižovatky jděte po červené do Cetnova, potom po pěšince kolem přehrady do Břízy se studánkou a přes silnici a kolem zastávky po cestě vedoucí ke zřícenině Pomezná. Od Pomezné vyjděte ještě s červenou na kopec, kde červená zatáčí doprava, ale vy jděte po cyklotrase 2063 po silničce na signálku. Obejdete bývalou Dubinu (křížení se žlutou) a potom na první zatáčku doprava, za níž odbočuje vpravo cesta na Libou.
Ať už hned nebo po návratu pokračujte dál po cyklotrase a po signálce na rozcestí s červenou (také tu začíná cyklotrasa 2065), odtud jděte vlevo po červené přes Kančí údolí na asfaltku a po ní až zpět na signálku. Na jednom z kopců uzříte rozcestí, od kteréhož se můžete podívat k historickým mezníkům na hranicích s Německem.
Dále vás červená povede až před místo, kde se signálka spojuje se silnicí 64, kterou přejdete a přijdete na místo, kde se červená definitivně odpojuje od cyklotrasy doleva, ale hned zase zatočí doprava. Po chvíli vás červená dovede až k železniční stanici Aš.
Teď přejděte na modrou a zamiřte do města. Vyjdete na kopec a potom sejdete na náměstí, odkud se podle mapy podívejte ke kostelu sv. Mikuláše, jež jste už měli šanci vidět z dálky. Od kostela se vraťte po modré na červenou na náměstí a po červené k nádraží Aš město.
Cíl: Aš město - doprava: t148 -> Cheb -> Rt170+171
        Aš,,sídliště - doprava: 141104(o vel. prázdninách)