Kolem jižní části slapské přehrady - 38,5km
Měřeno křokoměrem 42,89km; základní trasa (Osečany - Hrachov) 30,79km.
Trasa: Sedlčany -> Osečany - Radíč - Kozí hřbet - Paseka - Hradnice - Hrazany - Drbákov - Křepenice - Zvírotice - Bučily - Zrůbek - Hrachov -> Radobyl
Oblasti: Sedlčansko
Kategorie: LIV. díl Průvodce
Možnosti: +1km - zámek v Osečanech
                  rozložení v Křepenicích (9+19km)
Cesta ze Sedlčan: Od výstupní zastávky na sedlčanském autobusovém stanovišti jděte uličkou vedoucí na náměstí, na jehož začátku odbočte doleva ke krásnému kostelu sv. Martina, jenž obejděte a vraťte se na náměstí, které si prohlédněte a na rozcestí turistických značek si vyberte červenou směr Neveklov opouštějící náměstí z pohledu od kostela vpravo ulicí na vzdálenějším pravém rohu. Červená vás již dovede k říčce Mastník. Později dojdete přes osadu Na Chalupách k slničnímu mostu s křížkem, který přejdete a budete pokračovat podél říčky k rozcestí pod Osečany, kde začíná modrá. Ta vás dovede do Osečan, kde vychází přímo u autobusové zastávky se sochou.
> doprava do Sedlčan
Start: Osečany,,zastávka (> doprava)
Popis trasy: Od zastávky v Osečanech vyjděte nahoru a na rozcestí se od hlavní odpojte doleva. Cesta vás po první zatáčce dovede k zámku, ale hlavně se také cestou zpátky podívejte na pěkný výhled.
Dále z Osečan pokračujte po modré, za mostem zprvu vzhůru po silnici, z níž je krásně vidět zámek, poté doprava na cetu později klesající do údolí známé říčky Mastník, podél níž se dostanete do Radíče s pěkným zámkem a u něj kapličkou, odkud vás stále povede modrá značka - z kraje obce zprvu podél lesa a posléze cestou podél říčky vlévající se později do slapské přehrady. Vy od říčky vystoupáte k poli, po jehož okraji modrá pokračuje. Vy ale můžete jít pěšinkou lesem po kraji svahu přímo až na modrou odbočku na Kozí hřbet, kde se dejte vpravo ke zřícenině.
Od zříceniny se vraťte normálně po odbočce na značku, která od ústí odbočky vede přímo přes pole a dále chatovou osadou, na jejímž konci odbočuje doleva a po chvíli doprava (zkratka) do osady Paseka, za níž klesá do údolí, kde těsně před potůčkem uhýbá doprava (špatně značeno)! Nakonec modrá vystoupá na samotu Hradnice, kde přejde rozcestí se žlutou a později přicází do Hrazan, kde začíná žlutá a červená, s níž společně budete nyní chvíli pokračovat. Za obcí vedou značky někde doleva na zkratku, ale když ji nenajdete, dejte si jenom pozor, abyste včas odbočili doprava a sešli do údolí Musíku, kde se od vás odpojí červená a vy budete stoupat na rozcestí U křížku, kde půjdete doprava spolu se žlutou, ale na nedalekém rozcestí již samostatně doleva na další rozcestí s odbočkou k Bartůňkově vyhlídce.
Dále půjdete drbákovskou rezervací a lesem a polem až do Křepenic, kde jděte přímo po modré až ke kapličce, kde se dejte po neznačené cestě doleva k zámku. U zámku se stočíte doprava a pak jděte ještě jednou doprava zpět na modrou.
Dále budete pokračovat přes silnici 119 a po neupravené asfaltové cestě na silnici na Zvírotice, kde se dáte doprava a na začátku obce doleva podél sadu a později přes krásnou vyhlídku do údolí, odkud vystoupáte k okraji lesa, kde je ještě značení docela pochopitelné, ale za nějakou dobu modrá někde uhýbá mírně doleva. Nakonec vás značka dovede na silnici k osadě Tancibudka a od křižovatky doprava k osadě Bučily, odkud doleva pokračuje k hotelu Mana a doprava kousek po silnici č.19 přes most přes Brzinu na Zrůbek na úrovni přehrady. Tady na rozcestí odbočíte doleva a dojdete do Hrachova.
Cíl: Svatý Jan,Hrachov (> doprava)
Cesta k Radobylu: Nahoře Hrachova se odpojte od modré odbočující ze silnice přímo a jděte po silnici do Dražkova, kde na křižovatce odbočte doprava a u kapličky doleva. Kolem božích muk dojdete do lesa a tudy až k silnici na Kamýk nad Vltavou, kde se dejte doleva (nalevo v poli je již vidět statek Radobyl) a na dalším rozcestí doprava k zastávce Svatý Jan,Radobyl,rozc.0,5. Od ní vychází také cesta vedoucí přímo k dost velkému židovskému hřbitovu.